در گرامیداشت دهه فجر؛

گازرسانی به هشت روستا و افتتاح پنج دبستان در سقز

  • تاریخ انتشار : 1395/11/20 ساعت : 23:52 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
سنندج- ایرنا- افتتاح پنج دبستان، گازرسانی به هشت روستا و کلنگ زنی 44 کیلومتر راه روستایی از برنامه های هشتمین روز گرامیداشت دهه فجر در شهرستان سقز بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا روز چهارشنبه دبستان یک کلاسه روستاهای حسن سالاران و مازوجدار در بخش سرشیو با اعتبار هر کدام 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید که از این میزان اعتبار برای هر مدرسه یک میلیارد و 250میلیون ریال آن توسط بانک ملی به عنوان خیر مدرسه ساز هزینه شده بود.
همچنین مدرسه سه کلاسه جنیان هم در بخش امام با اعتبار سه میلیارد و 750 میلیون ریال به بهره برداری رسید که 2 میلیارد و 500 میلیون ریال آن توسط بانک ملی به عنوان خیر مدرسه ساز هزینه شده بود.
امروز همچنیین به طور همزمان مدرسه 2 کلاسه روستای 'قره بغره' و 6 کلاسه روستای 'سنته ' هر کدام با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریال از محل کمک های خیران و اعتبارات دولتی در بخش امام سقز به بهره برداری رسید.
امروز همچنین روستاهای 'پارسانیان، تیکانلو، گلزار، زیویه، سولاکان، ابوالمومن، کُردکند و قپلانتو' با 510 خانوار با اعتبار 40 میلیارد ریال از نعمت گاز برخوردار شدند.
همچنین با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان،مراسم کلنگ زنی 44 کیلومتر راه روستایی برای آسفالت در سال جدید برگزار شد.
سقز دارای 274 روستای دارای سکنه، 945 کیلومتر راه روستایی و 240 کیلومتر مسیر فرعی و اصلی است که 342 کیلیومتر آن آسفالت است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/ 3020
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3B

نظر خود را ثبت کنید