برگزاری ششمین دوره بدنسازی پیشرفته با حضور اساتید داخلی

  • تاریخ انتشار : 1396/10/12 ساعت : 10:17 - 6 سال قبل
  • از گروه : ورزشی
  • زیرگروه : علم ورزش
ششمین دوره بدنسازی پیشرفته ویژه‌ مربیان حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای در تمام رشته‌های ورزشی و در سطوح ملی و باشگاهی توسط پژوهشگاه علوم ورزشی ۱۳ تا ۱۹ بهمن برگزار می‌شود.

دکتر حمید آقا علی نژاد معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم ورزشی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: در این دوره هفت‌روزه علاوه بر بهره‌گیری از تجربیات دکتر «موجیکا» یکی از متخصصان علم تمرین و مربی چندین قهرمان‌ بازی‌های المپیک سعی کردیم بیشتر از تجربیات مدرسین داخلی همچون مرتضی بهرامی‌نژاد، حمید رجبی و سایر اساتید مجرب و شناخته شده در علم بدنسازی استفاده کنیم تا جدیدترین روش‌های علم تمرین و آخرین یافته‌های علمی در زمینه بدن‌سازی به‌صورت تئوری و عملی به مربیان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای ارائه شود. ضمن این که تلاش شده با افزایش بخش عملی، دوره به سمت کاربردی شدن بیشتر هدایت شود.

وی افزود: در این دوره سعی داریم بیشتر روش‌های نوین بدنسازی را به مربیان آموزش دهیم تا رضایت کامل از شرکت‌کنندگان دوره را داشته باشیم. همچنین با توجه به انتقادات زیادی که در دوره قبل نسبت به محل برگزاری بدنسازی پیشرفته داشتیم، در ششمین دوره تلاش کردیم مکان مناسبی را برای این منظور در نظر بگیریم.

آقاعلی نژاد درباره محورهای ششمین دوره بدنسازی پیشرفته اظهار کرد: در این دوره مربیان مباحثی شامل ریکاوری، اصول تمرین، روش‌های نوین تمرین، تحلیل نیازهای تمرین، طراحی تمرینات قدرتی، تعیین میزان بار تمرین، طراحی تمرینات استقامتی، زمان‌بندی تمرینات سالیانه، ارزیابی سطح آمادگی ورزشکار، طراحی تمرینات سرعتی و چابکی، تمرینات کششی و انعطاف‌پذیری، طراحی تمرینات کراس فیت (ترکیبی از تمرین مقاومت)، زمانبدی تمرینات Tapering (کاهش تدریجی تمرین و اوج رسانی ورزشکاران نخبه) را فرا می‌گیرند.

او در پایان اضافه کرد: تمام تلاشمان بر این است که در ششمین دوره بدنسازی پیشرفته با برطرف کردن نقاط ضعف دوره‌های قبلی و با افزایش جنبه‌های عملی و کاربردی، شرایط رضایت‌بخشی را برای تمام مربیان شرکت‌کننده در دوره فراهم کنیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید