معاون زراعی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد:

اقتصادی سازی کشاورزی از طریق آموزش و تغییر الگو در سیستان

‌معاون زراعی وزیر جهاد کشاورزی گفت: دو برنامه مهم برای حوزه زراعی سیستان در دستور کار قرار دارد که اولی اقتصادی سازی کشاورزی از طریق آموزش و تغییر الگوی و ارقام کشت و دومی هم زیر کشت بردن مزارع بصورت آبیاری قطره‌ای و تحت فشار است.

‌ به گزارش ایسنا- ‌ کشاورز در بازدید از طرح های کشاورزی شهرستان زهک افزود: دولت با تامین اعتبار مورد نیاز کشاورزان را در خصوص اجرای طرح های کشاورزی حمایت تسهیلاتی خواهد کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: کشاورزان منطقه سیستان به خوبی از اجرای طرح آبیاری استقبال کرده‌اند.

کشاورز بیان کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی که منجر به پایین رفتن سفره آب‌های زیر‌زمینی شده مجهز کردن اراضی شهرستان زهک به سیستم آبیاری تحت فشار از جمله برنامه‌های این سازمان برای مقابله با بحران خشکسالی است.

وی خاطرنشان کرد: طرح تجهیز اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار از سالهای گذشته در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

همچنین مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان عملیات آبرسانی به اراضی ۴۶ هزارهکتار و تامین آب سر مزرعه موضوع صرفه جویی در مصرف آب و اعطای تسهیلات برای این موضوع در دستور کار قرار دارد‌.

نجفی افزود: بهره‌برداری از طرح "آبرسانی با لوله به ۴۶ هزار هکتار از مزارع دشت سیستان" می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت مردم سیستان ایفا کند و برای ۱۰۰ هزار نفر از مردم منطقه اشتغال پایدار ایجاد کند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید