استاندار عنوان کرد:

تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه یکی از برنامه‌های اصلی سیستان و بلوچستان

‌استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه یکی از برنامه‌های اصلی سیستان و بلوچستان است‌.

‌به گزارش ایسنا-‌ سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در در دیدار با فرمانده مرزبانی پاکستان در زاهدان افزود: توسعه اقتصادی، اجتماعی و تأمین امنیت از ویژگی های همجواری دو کشورایران و پاکستان است که باید از ظرفیت مرز برای تحقق این اهداف استفاده کرد‌.

محبی با تاکید بر اینکه تقویت روابط با کشورهای همسایه از اولویت‌های سیستان و بلوچستان است، افزود: در تلاش هستیم با برقراری خطوط پروازی بین شهرهای استان و پاکستان و افزایش مراودات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، این روابط را توسعه دهیم‌.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مشترکات فراوان دینی، فرهنگی و اجتماعی میان ایران و پاکستان به عنوان دو کشور دوست و برادر وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف استفاده کرد .

محبی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم و باندهای شرارت و قاچاق مواد مخدر اقدامات زیادی در مرز انجام داده و شهدای زیادی را در این راه تقدیم کرده است، بر تبادل اطلاعات و پایبندی به مقررات بین المللی برای ایجاد امنیت پایدار در مرز و منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ وحدت و انسجام میان کشورهای اسلامی تصریح کرد: برخی شخصیت‌های پاکستانی مانند اقبال لاهوری تلاش‌های زیادی برای اتحاد و انسجام میان مسلمانان انجام داده‌اند‌.

وی افزود: در پایتخت ایران هم خیابان‌ها و بزرگراه‌های زیادی وجود دارد که به نام بزرگان کشور پاکستان از جمله محمدعلی جناح و اقبال لاهوری نامگذاری شده است که این نشان از پیوند عمیق دینی و فرهنگی میان این دو کشور دارد‌.

وی تصریح کرد: مهمترین و بهترین پیوند برای دو کشور اسلامی نزدیک کردن بیش از پیش قلوب مسلمانان است که ترفندها و دسیسه‌های دشمنان را برای ایجاد جدایی و نفاق نقش بر آب می‌کند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید