معاون استاندار مرکزی در بازدید از ایسنا عنوان کرد:

ضرورت توجه به ظرفیت رسانه در ارتقاء سرمایه اجتماعی

  • تاریخ انتشار : 1396/10/20 ساعت : 12:41 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : مرکزی
معاون استاندار مرکزی ارتباط با رسانه ها را ملاک ارزیابی مدیران دانست و گفت: در مسیر افزایش مشارکت اجتماعی در جامعه که به افزایش سرمایه اجتماعی منجر می شود، نباید از ظرفیت رسانه ها غافل شد.

به گزارش ایسنا، فتح‌الله حقیقی در بازدید از این خبرگزاری عنوان کرد: سیستم مدیریتی برای پیشرفت، رفع موانع، انعکاس واقعیت ها و اقدامات نیازمند رسانه است و باید از این ظرفیت بهره‌برداری مناسب کرد.

وی که به برقراری ارتباط و تعامل با رسانه ها معتقد است، گفت: تعامل با رسانه باید مورد توجه همه مدیران استان قرار گیرد و یکی از شاخصه‌های ارزیابی مدیران ارتباط آنان با مردم و رسانه خواهد بود.

حقیقی با اشاره به اینکه انعکاس عملکرد مدیریتی و اعلام آن به رسانه ها، اعتقاد به آنچه می گوییم، احترام به وحدت، احترام به منافع و مصالح ملی از شاخص های تکریم مردم به شمار می رود و از مدیران مطالبه شده و خواهد شد، افزود: تمام تلاش مسئولان خدمت به مردم است و در این مسیر باید فارغ از جناح بازی و گرایش های سیاسی که از آفت های موجود در کشور ماست فعالیت کرد و در ارتباط و تعامل با رسانه ها نیز این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها یاریگر دستگاه‌های اجرایی و مدیران هستند و می توانند در آرام‌سازی فضای جامعه ایفاگر نقش های بسیار موثری باشند. به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری باید مدیران عملکرد خود را به مردم منعکس کنند تا زمینه بیان نقدها فراهم شود، اگر مدیری چنین اعتقادی نداشته باشند، رسانه‌ها می‌توانند نگاه شعاری مدیران را آشکار کنند و قطعا وقتی در این جریان عملکرد نامطلوب یک مدیر مشخص شود با وی برخورد خواهد شد تا تفاوتی در عملکرد خود ایجاد کند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه متاسفانه تبلیغات زیاد و عمل‌ها کم شده است، گفت: رسانه ها بواسطه ارتباط گسترده با مردم می توانند انعکاس دهنده مشکلات و مسائل آنان به مسئولان و زمینه ساز رفع این مسائل بویژه برای اقشار ضعیف باشند و قطعا در این فرایند کیفیت عملکرد مدیران مربوطه و خطاهای احتمالی موجود مورد توجه قرار گرفته و زمینه بهبود شرایط و رفع نواقص فراهم می شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید مطالب خود را به صورت موثق تولید کرده و آنرا از منابع موثق دریافت کنند و این امر منوط به تعامل و ارتباط با مدیران است، اظهارکرد: فعالیت سیاسی به مانند حرکت یک کشتی است، حرکت سینوسی در مسیر رسیدن به هدف برای این کشتی امری ناگزیر است، اما به هیچ عنوان نباید هدف را گم کرد. در این راستا و در جریان طی کردن این مسیر سینوسی که بخش هایی از آن ممکن است سوال برانگیز و حساسیت زا باشد، باید در ارتباط با رسانه شرایط را برای او توضیح داد تا بتوانیم با روشن کردن وضعیت موجود برای رسانه، با کمک رسانه و براساس یک حرکت درست به مقصد برسیم.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در همه حوزه ها نقش‌آفرینند، گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی که رفع آنها به جد مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد، ارتباط با رسانه می تواند مسیر وصول به اهداف و شناخت آسیب ها را تسهیل کند، آسیب‌های اجتماعی مبحثی عمیق است و هماهنگی با رسانه‌ها در این حوزه می‌تواند کمک شایانی به حرکت در جهت کاهش و رفع آنها داشته باشد.

حقیقی بر لزوم تعامل مدیران با رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: ارتباط مدیران با رسانه ها به سلامت خبر کمک شایانی می کند و خواسته ما از رسانه ها انتشار اخبار موثق و مطمئن است. اعتقاد ما خدمتگزاری به مردم است و این ارتباط زمینه نقد رسانه‌ای را فراهم می‌کند، از سویی مدیران به هیچ عنوان نباید از نقد رسانه‌ها مکدر شوند چرا نقد رسانه‌ها نقد به شخص نیست بلکه نقد به شرایط و وضعیت است.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به لزوم محقق شدن مشارکت اجتماعی و مردمی در تامین امنیت و با تاکید بر اینکه اقدام در راستای تحقق این مهم توسط معاونت سیاسی استانداری مرکزی پیگیری خواهد شد، اظهار کرد: مشارکت مردمی به معنای کمک مالی به نهادی مانند نیروی انتظامی نیست بلکه گاهی آموزش یک استاد دانشگاه به روسای کلانتری‌ها یا فرهنگسازی توسط رسانه ها در حوزه های اجتماعی مصداق مشارکت اجتماعی است.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سرمایه اجتماعی در کشور و با بیان اینکه از ظرفیت قابل توجه رسانه ها در تحقق اهداف اجتماعی غافل هستیم، گفت: در ناآرامی های اخیر رسانه‌ها کمک شایانی در آرام‌سازی فضا داشتند و رویکرد درستی را برگزیدند، براین اساس باید روند تعاملی و کمک‌کننده بین رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی حاکم باشد.

وی با اشاره به انتخابات گفت: انتخابات همواره و در هر شرایطی در کشور برگزار شده است، اما زیبایی کار در این است که تا پایان مسیر تعامل بین مسئولان و رسانه ها باقی بماند، کاستی‌ها و نقدها همیشه وجود دارد، اما لذت کار در این نیست که با کوچکترین کمبودها دست به قلم شد و تخریب کرد، می‌توان با تعامل و نقد منصفانه و بدون تخریب پیش رفت، باید نقدهایی سازنده در جهت رفع کاستی‌ها، همگرایی و هم افزایی بیان شود و مسیر سازندگی را با تعامل پیش برد.

وی تصریح کرد: جوانان سرمایه و ثروت کشور هستند، اما این باور باید از حالت شعاری خارج شده و در عمل نشان داده شود و راه‌اندازی خانه جوان می‌تواند مصداق اجرای این باور باشد. در این مسیر رسانه‌ها باید یاریگر مدیران و مسئولان استان باشند. رسانه‌ طرف مستقیم جامعه است و اطلاعات را با جزئیات بیشتر در اختیار دارد، مجموعه مدیریتی استان نیز پذیرای نقدها و پیشنهادات هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه راه‌اندازی اتاق فکر رسانه در استان مرکزی از مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی خواسته شده است، افزود: در قالب این اتاق فکر ظرفیت های موجود جهت تعامل موثر میان مسئولان استان و رسانه ها شناسایی و بررسی می شود تا در سایه این تعامل به رفع مشکلات استان کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم بر این است که هفته آینده نشستی با رسانه‌های استان ترتیب داده شود تا اجماعی در جهت اقدامات مثبت در حوزه‌های امنیتی، اجتماعی و سیاسی حاصل شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید