در بوشهر برگزار شد

نشست تخصصی آشنایی با خدمات بانک توسعه صادرات

  • تاریخ انتشار : 1396/10/20 ساعت : 16:30 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : بوشهر
​بیست‌وهشتمین نشست تخصصی آشنایی با خدمات بانک توسعه صادرات در اتاق بازرگانی شهرستان بوشهر با حضور صادرکنندگان برگزار شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، مسعود عبدیان، رییس اداره بازاریابی بانک توسعه صادرات، با اشاره به ماموریت و رسالت این بانک، تامین مالی صادرات غیرنفتی و تسهیل نقل‌ وانتقالات ارزی را به عنوان مهم‌ترین اهداف بانک برای رفع نیاز و خواسته صادرکنندگان برشمرد. 

وی ظرفیت‌های بالقوه استان بوشهر را زمینه مناسبی برای توسعه صادرات غیرنفتی دانست و تصریح‌کرد: انتظار می‌رود سازمان توسعه تجارت با تامین بودجه یارانه‌های صادراتی برای صادرکنندگان که عموما با حاشیه سود کم فعالیت می‌کنند، امکان کاهش نرخ تسهیلاتی را فراهم کند.

محمد افلاکی‌روش رییس شعبه بوشهر بانک توسعه صادرات نیز در این نشست اظهارداشت: طی یک‌سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته وی، بانک توسعه صادرات تنها بانک استان بوشهر است که بیش از نیمی از تسهیلات پرداختی خود را از محل صندوق توسعه ملی با نرخ ارزان قیمت ۱۱درصد پرداخت کرده است.

افلاکی‌روش ادامه داد: امسال هم با اعلام بسته حمایتی توسعه صادرات غیر نفتی، تسهیلات ما از محل صندوق توسعه ملی به صورت تلفیقی ۵۰ درصد از محل منابع بانک و ۵۰ درصد از محل صندوق یاد شده پرداخت می‌شود. میانگین نرخ این تسهیلات ۱۴.۵ درصد می‌باشد و درصورت داشتن وثیقه صندوق ضمانت صادرات، نرخ تسهیلات مذکور ۱۳.۵ درصد می‌شود.

رییس شعبه بوشهر بانک توسعه صادرات یادآور شد: در حال حاضر کسانی که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ تسهیلات اخذ و آن‌ را تسویه کرده‌اند، برای دریافت یارانه سود به سازمان توسعه تجارت معرفی کرده‌ایم.

افلاکی‌روش اضافه کرد: در بین صادرکنندگان نمونه ملی، ۱۰۰ درصد و در بین صادرکنندگان نمونه استانی بیش از ۷۰ درصد مشتری شعبه هستند.

در پایان این نشست تخصصی که با حضور مقامات استانی، اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی استان برگزار شد، صادرکنندگان با طرح سوالات خود را در حوزه‌های مختلف بانکی و ارزی از رهنمودهای کارشناسان بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات بهره‌مند شدند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید