‌یک فعال اجتماعی:

مصائب کودکان زباله‌گرد فراتر از تصورات ماست

  • تاریخ انتشار : 1396/10/24 ساعت : 13:10 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : البرز
‌یک فعال اجتماعی معتقد است که کودکان کار و به خصوص کودکان زباله‌گرد در جامعه ما به یک ابزار تبدیل شده و هویت و حتی جنسیت خود را فراموش کرده‌اند.

‌به گزارش‌ ایسنا‌، حنانه نوایی در مراسمی که یکشنبه 19 آذر، تحت عنوان «زباله‌گردی حق کودکان نیست» در دانشگاه خوارزمی برگزار شد گفت: ما در جمعیت امام علی(ع) از پنج سال پیش با کودکان کار در ملک‌آباد ارتباط داریم.


نوایی افزود: «احد» و «صمد» نیز جز همین کودکان بودند که سال گذشته ناگهان ناپدید شدند، وقتی پیگیری کردیم با جنازه سوخته آنان در یکی از گاراژهای جمع‌آوری زباله مواجه شدیم.

وی ادامه داد: این حادثه استارتی شد برای بررسی موارد مشابه در استان البرز و وضعیت زندگی آنان، در همین راستا بود که تعداد زیادی از این بچه‌ها را یافتیم، این بچه‌ها در بدترین شرایط ممکن و ورای تصور ما زندگی می‌کنند.  

این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: در هر حال ما با این کودکان ارتباط گرفتیم اما متاسفانه چون به ابزار کار تبدیل شده‌اند، هویت و حتی جنسیت خود را نیز فراموش کرده‌اند.

وی اظهار کرد: پدر و مادر اغلب این کودکان ساکن کرج و تهران نیستند و یا در شهرهای دیگر ‌یا در کشور دیگر همچون افغانستان زندگی می‌کنند.

نوایی با بیان اینکه در خلال این ارتباط گرفتن‌ها تلاش کردیم هویت این کودکان را به آنان بازگردانیم، گفت: متاسفانه این کودکان در معرض هر گونه حادثه‌ای قرار دارند؛ یکی از همین کودکان چند وقت پیش در تصادف جان خود را از دست داده بود اما هنوز هیچ کس حتی نمی‌داند جسد او کجاست.

وی اعلام کرد: این کودکان مانند ارواحی سرگردان در شهر پراکنده هستند و هیچ کس از آنان سراغی نمی‌گیرد.

نوایی در پایان اظهار کرد: ما برای بهبود وضعیت این کودکان راهی بسیار طولانی در پیش داریم و امیدوارم بتوانیم این راه را به خوبی طی کنیم تا دیگر سوختن احد و صمد تکرار نشود.
 


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید