قوچ مستی بهترین زمان سوءاستفاده برای شکارچیان فرصت طلب

کارشناس مسئول اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: قوچ مستی بهترین زمان سوءاستفاده برای شکارچیان فرصت طلب است.

کارشناس مسئول اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: قوچ مستی بهترین زمان سوءاستفاده برای شکارچیان فرصت طلب است.

محمد حسین صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا،  با اشاره به اینکه زمان قوچ مستی از اواسط آبان ماه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه تا 40 روز ادامه می یابد، افزود: در این زمان آهو، کل، بز و قوچ اقدام به جفت گیری می کنند که دوباره بسیار حساس در زاد و ولد این گونه از حیات وحش است.

وی ادامه داد: دوره بارداری این گونه از حیات وحش تا اردیبهشت ماه طول می کشد و در آن زمان شاهد به دنیا آمدن بره های آنان خواهیم بود.

صالحی اظهار کرد: در زمان قوچ مستی، قوچ های بزرگ، قوچ‌های جوان را از گله بیرون می‌اندازند تا بتوانند گونه ماده بیشتری را به طرف خود جلب کنند.

وی تصریح کرد: اما از آنجاییکه قوچ‌های جوان از گله جدا افتاده‌اند و از سوی دیگر حواس قوچ‌های نر بیشتر به طرف جفت گیری است، شکارچیان از فرصت سوء استفاده و اقدام به شکار آنها می‌کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: شکارچیان به شدت از اقدام به شکار در این برهه زمانی خودداری کنند چراکه این امر تاثیر نامطلوبی را در کاهش تعداد جمعیت حیات وحش گذاشته خواهد شد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید