بخشدار مرکزی ایوان خبرداد:

وجود دو روستای عاری از دخانیات

  • تاریخ انتشار : 1396/10/25 ساعت : 11:32 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
بخشدار مرکزی ایوان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 409 متر جدول کشی، 155 متر دال بتنی، 2 هزار و 70 متر مربع بیس ریزی و 1 هزار و 555 متر مربع سنگفرش معابر در روستاهای این بخش انجام شده است.

«پریدخت نجفی» در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در سال جاری در اجرای طرح هادی در 5 روستا از بخش مرکزی از محل اعتبارات استانی و ماده 180 مبلغ 1 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافت، اظهار کرد: در این روستاها با استفاده از قیر یارانه‌ای میزان 35 هزار و 234 متر مربع در روستاهای «سراب» ، «نبوت» ، «دوبیران علیا» ، «گاوسوار» و «ماژین میانه سرخ» انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات به روستاها در دولت تدبیر و امید به نوبه خود بی سابقه بوده است، افزود: این مهم نشان از نگاه و توجه ویژه دولت به عمران و آبادانی روستاها دارد.

بخشدار مرکزی ایوان با تاکید بر اینکه نگاه دولت به روستاها و اقدامات صورت گرفته در سطح روستاها در مقایسه با سالیان گذشته و حتی سایر دولت‌ها قابل قیاس نیست، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 409 متر جدول کشی، 155 متر دال بتنی، 2 هزار و 70 متر مربع بیس ریزی و 1 هزار و 555 متر مربع سنگفرش معابر در روستاهای این بخش انجام شده است.

نجفی با بیان اینکه در راستای اقدامات انجام شده در سال جاری در روستاهای بخش مرکزی مبالغی نیز برای آسفالت لحاظ شده است، عنوان کرد: در این مدت و در همین راستا 28 هزار و 500 متر مربع آسفالت در سطح روستاهای بخش مرکزی ایوان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در 22 روستای این بخش دهیاری وجود دارد، تصریح کرد: در بخش مرکزی شهرستان ایوان تعداد 34 روستا با جمعیتی بالغ بر 11 هزار نفر وجود دارد که 22 روستا دارای دهیاری هستند 29 روستا نیز دارای شورای اسلامی هستند.

بخشدار مرکزی ایوان در ادامه به سایر اقدامات انجام شده در سطح روستاهای بخش مرکزی ایوان در دولت تدبیر و امید اشاره و اظهار کرد: یکی از مطالبات روستائیان ما تجهیز معابر روستاها به تیرهای برق برای روشنایی بود که 85 درصد روستاهای ما در این بخش از نعمت روشنایی معابر برخوردار شدند و 15 درصد مابقی نیز تا پایان دولت انجام خواهد شد که البته اخیرا 5 روستای دیگر نیز در حال انجام مناقصه برای شروع کار هستند.

نجفی با بیان اینکه 10 نفر از اعضای شوراهای روستا و 4 نفر از دهیاران در بخش مرکزی خانم هستند، یادآور شد: در سطح روستاها 2 رئیس شورای خانم داریم که این نشان از نگاه ویژه دولت به مدیریت زنان در سطوح مختلف دارد و از همه مهم‌تر اینکه ظرفیت و توانمندی بانوان در بخش های مدیریتی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در بحث طرح توسعه اقتصادی در روستاها نیز روستای نبوت به عنوان هدف معرفی و مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: در راستای اجرای این طرح پارامترهای مختلفی در بخش های گوناگون مورد بررسی قرار گرفته و پتانسیل و ظرفیت‌های روستا را مورد کاوش قرار داده اند.

بخشدار مرکزی ایوان به وجود 2 روستای پاک و عاری از دخانیات در بخش مرکزی اشاره و اظهار کرد: روستاهای «خوران سفلی» و «ونیت» به عنوان روستاهای پاک معرفی شده‌اند که در آنها هیچ گونه استعمال دخانیاتی وجود ندارد.

نجفی در پایان یادآور شد: قبلا 15 روستای ما دهیاری داشت ولی در حال حاضر 22 روستا دارای دهیاری هستند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید