توسط صندوق حمایت از پژوهشگران؛

کارگروه میان‌گروهی در حوزه علوم انسانی راه‌اندازی شد

  • تاریخ انتشار : 1396/10/25 ساعت : 14:33 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : پژوهش
کارگروه میان گروهی در حوزه علوم انسانی با هدف حمایت و حفظ سرمایه‌های فکری، اقتصادی و اجتماعی کشور و سفارشی‌سازی پروژه‌ها توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، کارگروه میان رشته‌ای علوم انسانی با توجه به نیازهای پژوهشی در حوزه علوم انسانی و اهمیت بالای تحقیق در این حوزه توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی راه‌اندازی شد.

امروزه حوزه علوم انسانی جایگاه ممتاز و شایان توجهی را در جهان و ایران به خود اختصاص داده است و با توجه به‌ سرعت تحولات این حوزه، شتاب تغییر در آن زیاد است. رشته‌های مرتبط با علوم انسانی در مقایسه با دو دهه گذشته گسترش قابل توجهی یافته است. خوشبختانه ظرفیت چشمگیری برای توسعه رشته‌های علوم انسانی در کشورمان وجود دارد، بطوری که روند رو به توسعه آن، منجر به تخصصی شدن اغلب این رشته‌ها شده است.

در همین راستا صندوق حمایت از پژوهشگران،پس از تجربه موفق راه‌اندازی کارگروه میان گروهی در حوزه‌های علوم طبیعی و علوم ریاضی، تشکیل کارگروهی جدید با عنوان "کارگروه میان گروهی در حوزه علوم انسانی" و  با هدف حمایت و حفظ سرمایه‌های فکری، اقتصادی و اجتماعی کشور و سفارشی‌سازی پروژه‌ها را در دستور کار خود قرار داد. در این کارگروه متخصصان، اساتید و پژوهشگران حوزه علوم انسانی در تخصص‌هایی نظیر اقتصاد، مدیریت، علوم اسلامی و هنر و معماری و سایر رشته‌های مرتبط فعالیت خواهند داشت.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری، کارگروه میان گروهی علوم انسانی دارای 2 کمیته با عناوین اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌های انسانی، اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی است و اولویت‌های آن نیز پس از مطالعات کارشناسی از طریق وب سایت صندوق اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید