نماینده ملایر تأکید کرد

شرکت "کیان‌کرد" از لیست سیاه بانک مرکزی خارج شود

  • تاریخ انتشار : 1396/10/26 ساعت : 09:15 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : همدان
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشستی که نمایندگان ملایر و استاندار همدان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با دکتر ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی داشتند، مشکل شرکت کیان‌کرد مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت .

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این نشست نمایندگان ملایر و استاندار همدان ضمن تشریح مشکلات این شرکت و پیگیری و ارسال آن از اواخر سال گذشته به رئیس‌کل بانک مرکزی، تأکید کردند با وجود دستور رفع مشکل شرکت کیان‌کرد هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است .

وی تأکید کرد: باید این واحد صنعتی از لیست سیاه بانک مرکزی خارج شود تا بتواند از تسهیلات بانکی استفاده کرده و حقوق و مزایای کارکنان را پرداخت کند .

آزادیخواه افزود: در همین رابطه دکتر سیف رئیس‌کل بانک مرکزی نیز معاون پارلمانی خود را مأمور پیگیری و حل مشکل شرکت کیان‌کرد کرده که تا فردا پیگیری‌های لازم برای رفع سریع این مشکل صورت گیرد .

گفتنی است؛ به تازگی کارگران شرکت کیان‌کرد ملایر به مدت 2 روز در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مطالبات معوقه خود مربوط به دستمزد و عیدی سال گذشته و امسال در جلوی این شرکت تجمع کردند.

یکی از کارگران این شرکت با بیان اینکه در 7 ماه گذشته جلسات زیادی با مسئولان مختلف برای پیگیری مشکلات خود داشته‌ایم، گفت: در همین رابطه نشستی با فرماندار ملایر برگزار شده و در این جلسه وعده‌هایی برای تحقق مطالبات کارگران این شرکت داده شد. تا شنبه 23 دی‌ماه، این کارخانه تعطیل بوده و اگر وعده‌های مسئولان ملایر، محقق شود کارگران به خط تولید بازمی‌گردند.

او با اشاره به مشکلات شدید اقتصادی، تورم و بالا رفتن اجاره منزل، اظهار کرد: خانواده ما واقعا در مضیقه هستند و ما طی این چند ماه شرمنده همسر و فرزندان خود شده‌ایم بنابراین از مسئولان ارشد استان و نمایندگان انتظار داریم رفع مشکل این واحد تولیدی را در اولویت قرار دهند .

فرماندار ملایر نیز در دیدار با کارگران این کارخانه بیان کرده بود که متأسفانه شرکت کیان‌کرد شهرستان ملایر، با وجود تمامی توانایی‌های فنی و مدیریتی و آمادگی کامل برای تولید، چند صباحی است که از لحاظ تأمین سرمایه در گردش و پرداخت مطالبات به مشکل برخورده و همین امر موجب شده تا پرداخت حقوق کارکنان دچار وقفه شود.


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید