سرنوشت نوزادی که انگشت او به علت سهل‌انگاری پرستار قطع شده بود، چه شد؟

  • تاریخ انتشار : 1396/10/26 ساعت : 09:48 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : کرمان
در اواخر آذرماه خبر قطع انگشت یک نوزاد به دلیل سهل‌انگاری پرستار در بیمارستان بم و قول مساعد مسئولین مبنی بر مداوای این نوزاد در شبکه‌های خبری منتشر شد، بنابراین پس از گذشت چند هفته ایسنا پیگیر وضعیت این نوزاد شد.

پدر این نوزاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نوزاد ما روز یکشنبه ۲۶ آذرماه بدنیا آمد و به علت مشکل ریوی درون دستگاه قرار گرفت، به هنگام ترخیص نوازد(روز پنج شنبه ۳۰ آذرماه) متوجه قطع یک بند از انگشت سبابه دست چپ نوزاد شدیم.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، مسئولان بیمارستان افلاطونیان قول همکاری دادند تا این که روز شنبه نوزاد به بیمارستان مهرگان کرمان اعزام شد.

پدر نوزاد افزود: انگشت نوزاد در بیمارستان مهرگان کرمان توسط دکتر «یوسفی» جراح زیبایی پیوند خورد و هم اکنون نوزاد مرخص شده است، قابل ذکر است که هزینه‌های درمان و پیوند انگشت نوزاد نیز توسط بیمارستان افلاطونیان پرداخت شده است.

وی در خصوص حال عمومی نوزاد خاطر نشان کرد: حال عمومی نوزاد پس از پیوند مناسب است.

«اشرف‌زاده» سرپرستار(مترون) بیمارستان افلاطونیان نیز با ابراز تأسف از اتفاق رخ داده به ایسنا می‌گوید: خطا و اشتباه پزشکی بخش غیرقابل انکار در حوزه درمان است، حمایت لازم را از خانواده این نوزاد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به اتفاق رخ داده بی تفاوت نبودیم و همه تلاش خود را برای بهبودی نوزاد و برطرف کردن مشکل وی  انجام دادیم.

سرپرستار بیمارستان افلاطونیان تصریح کرد: پس از مشاوره متخصص ارتوپد بیمارستان پاستور بم، اقدام لازم برای انتقال نوزاد به بیمارستان خصوصی مهرگان کرمان صورت گرفت.

«صدیقه صیادی» مدیر داخلی بیمارستان افلاطونیان بم نیز به ایسنا می‌گوید: بیمارستان افلاطونیان هزینه‌های لازم برای انتقال، عمل پیوند و ترمیم انگشت نوزاد را برعهده گرفته و هماهنگی لازم را با دکتر« یوسفی»(متخصص زیبایی و جراح) این عمل در روز شنبه ۲ دی در بیمارستان مهرگان کرمان انجام شد.

وی ادامه داد: همه پرسنل این بیمارستان تلاش خود را صرف رضایت خانواده‌های بیماران و بیماران از جمله این مورد اخیر کرده‌ایم تا با رضایت کامل از بیمارستان خارج شوند و خبرهای منتشر شده در برخی گروه‌ها و کانال‌ها مبنی بر عدم همراهی بیمارستان با خانواده نوزاد صحت ندارد.

«محمدرضا رستمی» رئیس بازرسی دانشگاه علوم پزشکی بم در رابطه با این موضوع چنین گفت: از ابتدای این رخداد در جریان همه ماجرا قرار گرفتیم و با وجود این که هیچ شکوائیه‌ای از سوی خانواده نوزاد مطرح نشده بود، اما برحسب وظیفه ذاتی و مسئولیت کاری، پیگیر این موضوع بوده‌ایم تا مشکل این نوزاد و خانواده‌اش سریعاً برطرف شود.

رستمی افزود: اشتباهات پزشکی همواره در هر مرکز درمانی رخ می‌دهد اما باید علت آن مشخص شود و اگر قصور و خطایی صورت گرفته است برخورد شود تا شاهد تکرار آن نباشیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید