15 ایستگاه خط B مترو قم جانمایی می‌شود

  • تاریخ انتشار : 1396/10/26 ساعت : 09:50 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قم
در بیست و هفتمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز جانمایی 15 ایستگاه خط B مترو قم تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، روح الله امراللهی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در خصوص لایحه اخذ مجوز جانمایی ایستگاههای خط B مترو قم عنوان کرد: خطB مترو قم از پردیسان آغاز می شود و در مسیر خود از بلوار غدیر و بلوار صدوقی به مرکز شهر می‌رسد و در ایستگاه بازار در مسیر 8A  به خط B متصل می شود.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح از ابتدای سال 97 آغاز می شود و به پروژه یک ایستگاه اضافه شده و قابلیت خط را افزایش می دهد.

در این جلسه محمد شرافت، مدیر پروژه خط B مترو قم در این باره توضیح داد: اجرای این خط دو بار به تصویب رسید و بیشتر توسعه شهر قم را در حواشی تعریف کرد.

وی اظهار داشت: در مطالعات تکمیلی منطقه پردیسان این طرح در دست اجرا قرار گرفت. طبق مطالعات ترافیکی برخی از ایستگاه‌ها مسافرگیری نداشت و در مطالعات ترافیکی جدید نیاز به بازنگری احساس شد، از این رو این خط به سمت بلوار الغدیر سوق داده شد تا جمعیت پردیسان و دانشگاه قم را تحت پوشش قرار دهیم. همچنین در محدوده پردیسان تغییراتی انجام شد و یک پلان قطری زده شد و کل پردیسان را پوشش داد و ایستگاه به حاشیه بلوار غدیر رفت.

مدیر پروژه خط B مترو قم بیان کرد: با اجرای این طرح 200 نفر در هر ساعت جذب مسافر افزایش می یابد و پوشش مطلوب شهرک پردیسان و دسترسی به پایانه های پردیسان و اتصال به شبکه حمل و نقل تسهیل می شود.

محمود مسگری، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در این جلسه بیان کرد: با تصویب این طرح، پروژه و واگذاری آن به پیمانکار عملیات احداث تونل خط 2 به زودی آغاز می شود.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید