هشدار پاپ فرانسیس نسبت به وقوع جنگ هسته‌ای

رهبر کاتولیک‌های جهان با هشدار نسبت به وقوع جنگ هسته‌ای تاکید کرد که جهان اکنون فاصله‌ای تا این جنگ ندارد.

به گزارش ایسنا، به نوشته نشریه تایم، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان پیش از پایان سفرش به کشورهای شیلی و پرو درباره وقوع جنگ هسته‌ای در جهان هشدار داد.

این اظهارات در حالی بیان شد که روز شنبه ارسال اشتباه یک پیام هشدار موشک در ایالت هاوایی آمریکا برای دقایقی موجب ترس و وحشت ساکنان این ایالت شد. این پیام اشتباه اهمیت خطر احتمال وقوع یک جنگ غیرعمدی با کره شمالی را نشان داد.

پاپ فرانسیس که در راه بازگشت از شیلی و پرو در هواپیما به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌داد، اظهار داشت: به نظرم کاملا در لبه پرتگاه (وقوع جنگ هسته‌ای) قرار داریم. واقعا از این موضوع می‌ترسم. یک تصادف کافی است تا روند امور شکلی غیرمنتظره پیدا کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان که عکس یکی از قربانیان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در سال ۱۹۴۵ میلادی را در دست داشت، در سخنان خود به طور مستقیم اشاره‌ای به ارسال پیام هشدارآمیز در ایالت هاوایی و بحران تسلیحاتی کره شمالی نکرد.

وی افزود: تنها چیزی که می‌توانم در چنین مواقعی بگویم هشدار درباره جنگ است.

به نوشته تایم، نگرانی‌ها نسبت به وقوع درگیری در شبه جزیره کره و منطقه اقیانوس آرام در ماه‌های گذشته به دلیل تشدید تنش میان واشنگتن و پیونگ یانگ بر سر برنامه تسلیحاتی کره شمالی افزایش یافته است.

پاپ فرانسیس تاکنون بارها نسبت به خطر جنگ افزارهای هسته‌ای هشدار داده است. وی در ماه نوامبر نیز تاکید کرد که کشورها حتی با هدف بازدارندگی هم نیز نباید دست به ذخیره سلاح‌های هسته‌ای بزنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید