جشنواره , موسیقی 96 " />

معصومه ابتکار از خنیاگران 6 اقلیم تجلیل کرد

تهران - ایرنا- استادان موسیقی نواحی 6 ناحیه هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، آذربایجان، ایل شاهسون و کردستان گوشه هایی از موسیقی ناب این نواحی موسیقیایی ایران را در ششمین شب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر نواختند.
در این برنامه معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رویا نونهالی بازیگر سینما و تلیویزون نیز حضور داشتند که در پایان اجرای موسیقی از این اساتید موسیقی نواحی ایران تجلیل کردند.
ایران سرزمین موسیقی و آواهای گم شده است، شاید هیچ کشوری همچون ایران دارای تنوع موسیقایی نباشد، در همین راستا امسال توجه ویژه ای به موسیقی نواحی در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر شده که ١٥ گروه در بخش نواحی در موسیقی فجر شرکت کرده اند.
در این برنامه اساتیدی که میراث ناملموس منطقه خود را حفظ کرده اند، همچون استاد خالوقنبر راستگوخواننده و نوازنده نی جفتی، محمد زارعی نوازنده عود، رومینا تنی نوازنده دهل هرمزگان، مهدیه شکری زاده نوازنده کسر و زیبا روان نوازنده پیپه به اجرا پرداختند.
کاظم کریمی نوازنده کمانچه و مرتضی دارفرین نوازنده نقاره نیز موسیقی منطقه کهگیلویه و بویراحمد را برای مخاطبان خود نواختند.
موسیقی خراسان شمالی نیز به زیبایی توسط اکرم ابراهیم زاده نوازنده دوتا و عاطفه هاشم زاده (دایره) نواخته شد.
عباس رسول زاده نوازنده قوپوز و خواننده، ملاروردی حیدری نوازنده قوال و فرامرز جوزعلی نوازنده بالابان اعضای موسیقی آذربایجان بودند که روی صحنه رفتند.
در برنامه شب گذشته حسین علی حسینی خواننده و نوازنده چگور و محمد جعفری (دایره) و مجید لطیفی بالابان به اجرای موسیقی ایل شاهسون پرداختند.
موسیقی کردستان نیز توسط نالان فاروقی (طبل کردی)، میلد شهسلونی (شمشمال)، فواد استاد قادر برده زرد، خواننده و پارسا احمد زاده (نرمه نای) نواخته شد.
تالار رودکی امروز در هفتمین روز سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، ارکستر مجلسی ساعت 18 و 30 دقیقه و ارکستر سمفونیک صدا و سیما ساعت 21 و 30 دقیقه روی صحنه می روند.
سی وسومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 20 تا 30 دی ماه با اجرای گروه های مختلف موسیقی در تالار وحدت، سالن رودکی، فرهنگسرای نیاوران، سالن ایرانیان، برج آزادی و برج میلاد تهران برگزار می شود.
فراهنگ**9012**1823
خبرنگار: زهرا امیری ** انتشار: طاهره نبی اللهی

نظر خود را ثبت کنید