آغاز عملیات جابه جایی روستای پسرکانلو از ابتدای بهمن

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی از جابه جایی روستای پسرکانلو بر اثر وجود خطر رانش زمین از ابتدای بهمن ماه سال جاری خبر داد.

«حسین عظیمی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: روستای پسر کانلو و قره چای از روستاهایی بوده که در این استان خطر رانش زمین برای آنان جدی است.

وی ادامه داد: با توجه به این که جابه جایی روستای پسرکانلو ضروری بوده در این راستا دو سایت جدید در مسیر روستای لنگر برای آنان پیش بینی شد که به علت وجود مشکلات اجتماعی این دو سایت مورد استقبال روستاییان قرار نگرفت.

عظیمی با اشاره به معرفی سایت سوم از سوی بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی،افزود: این مکان مورد تایید همه قرار گرفته و روستای پسرکانلو به سایت سوم انتقال خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تأسیسات زیربنایی همانند آب، برق، گاز، مخابرات و راه در این سایت پیش بینی شده است، گفت: روستاییان باید نسبت به ساخت و ساز واحدهای مسکونی خود در این سایت اقدام کنند.

عظیمی یادآورشد: به روستاییان 200 میلیون ریال تسهیلات چهاردرصد برای ساخت مسکن، 30 میلیون ریال معیشتی و 50 میلیون ریال نیز بلاعوض و 120 پاکت سیمان رایگان اعطاء می‌شود.

وی با بیان اینکه باید روستای پسرکانلو خیلی سریعتر از موعد عنوان شده جابه جا می شد اما به دلیل وجود مشکلات اجتماعی این مهم عقب افتاد، گفت: اگر روستاییان همت ورزند تا نیمه اول سال آینده ساخت و ساز واحدهای مسکونی خود را در سایت سوم به پایان خواهند رساند.

عظیمی خاطرنشان کرد: روستای قره چای نیز که در خطر رانش زمین بود جابه جا شده و هم اکنون روستاییان عملیات ساخت واحدهای مسکونی خود را به مرحله سقف رسانده و در حال سفت کاری هستند.

وی با بیان اینکه در مکان های جدید زمین های رایگان از سوی بنیاد مسکن به افراد واگذار خواهد شد، عنوان کرد: در مجموع برای جابه جایی دو روستای پسرکانلو و قره چای در استان 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز بوده که این میزان نیز تخصیص یافته است.     

عظیمی یادآورشد: در سایت های جدید همه تأسیسات زیربنایی، مسجد و مدرسه اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید