رییس جهاد دانشگاهی استان تاکید کرد؛

ضرورت تشکیل اتاق فکر نقشه راه توسعه IT در ایلام

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام بر تشکیل اتاق فکر نقشه راه توسعه IT در استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا  سیدغلام‌رضا حسینی در دیدار با مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام با تأکید بر اینکه نیازهای پژوهشی، علمی، تحقیقاتی و ... در کشور موجب ایجاد و راه‌اندازی جهاددانشگاهی شد، اظهار کرد: وجود نگاه سنتی به برخی از بخش‌های صنعت موضوع بسیار مهمی است که می‌توان با فراهم کردن زمینه‌های لازم به‌ویژه در حوزه IT آن را به روز کرد.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه بالا رفتن و رشد سطح تکنولوژی در جامعه امروزی سطح انتظارات مردم را بالا برده است، افزود: در تلاشیم تا با ایجاد اتاق فکری بتوانیم نقشه راه توسعه IT  در استان ایلام را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر زنجیره زیست بوم اقتصاد دانش‌بنیان فراهم شود، می‌تواند نقش مهمی در فرایند توسعه استان داشته باشد، عنوان کرد: نقش پژوهش در این میان برای ادامه حرکت در مسیر توسعه بر کسی پوشیده نیست.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر نرم‌افزارهای مهم و تاثیرگذاری وجود دارد که ما می‌توانیم در جهت تسریع و تسهیل در فرآیند صنعت آنها را بکار بگیریم که بخشی از نقشه راه فناوری اطلاعات در استان در بخش صنعت متمرکز است.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما باید بتوانیم سهم استان را از مرز و صادرات به کشور عراق بیشتر کنیم، اظهار کرد: ما نباید تنها نقش انبارداری محموله‌های صادراتی سایر استان را بازی کنیم؛ چرا که ایلام به عنوان یک گذرگاه مهم اقتصادی باید سهم خود را از این بازار کسب کند که این مهم با توسعه صنعت در استان و تولید محصولات صادرات محور تحقق خواهد یافت.

رییس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام در پایان گفت: زمینه‌های همکاری بین جهاددانشگاهی و صنعت وجود دارد و می‌توانیم با تدوین برنامه‌های راهبردی در این حوزه قدم‌های بلندی برای توسعه استان برداریم.

بر اساس اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، مرتضی دارایی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام نیز در این دیدار برای انجام فعالیت‌های مشترک با جهاددانشگاهی و تداوم فعالیت‌های گذشته اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید