رییس دانشگاه پیام‌نور:

کرسی‌های ایده‌پردازی توسط اساتید دایر شود/واحدهای پیام‌نور تا اوایل مهر 97 ساماندهی می‌شوند

  • تاریخ انتشار : 1396/10/29 ساعت : 15:55 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : آموزش
رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه تعداد کرسی‌های ایده‌پردازی بسته به میزان توانمندی‌های هر منطقه می‌تواند افزایش یابد، گفت: با تداوم و استمرار فعالیت اساتید در این کرسی‌ها می‌توان گام‌های بسیار ارزشمندی در راستای حرکت دانشگاه از سمت و سوی آموزشی به سوی پژوهش و فناوری برداشت.

به گزارش ایسنا، دکتر زمانی در نشست صمیمی با اساتید و دانشیاران دانشگاه پیام نور استان تهران و البرز،‌ با بیان این مطلب که دانشگاه پیام نور در سراسر کشور از وجود 4 هزار عضو هیات علمی توانمند بهره می‌برد، تاکید کرد: می‌توان با تمرکز امکانات در یک منطقه و ایجاد کرسی‌های ایده پردازی از توانمندی‌های اعضای هیات علمی دانشگاه بیش از گذشته بهره برد.

وی از اساتید دانشگاه خواست تا با هم اندیشی و تشکیل اتاق فکر، وی را در مدیریت دانشگاه یاری کرده و با ارائه طرح‌های نوین، بسترهای تعالی دانشگاه را فراهم کنند.

دکتر زمانی افزود: با شکل گیری کرسی‌ها در هر منطقه، بر اساس توانمندی های اساتید می توان رشته های بین رشته ای را متناسب با نیاز آن مناطق ایجاد کرد و به این ترتیب در زمینه اشتغال، درآمدزایی و طرح ایده های نو نیز به جایگاه با ثباتی دست پیدا می کنیم.

رییس دانشگاه پیام نور  با عنوان اینکه تعداد کرسی‌های ایده پردازی بسته به میزان توانمندی‌های هر منطقه می‌تواند افزایش یابد، تصریح کرد: با تداوم و استمرار فعالیت اساتید در این کرسی‌ها می‌توان گام های بسیار ارزشمندی در راستای حرکت دانشگاه از سمت و سوی آموزشی به سوی پژوهش و فناوری برداشت.

وی بر تمرکززدایی مسائل مختلف اداری، مالی و آموزشی تاکید کرد و گفت: با تفویض اختیار به مراکز و نظارت بیشتر بر حسن انجام کار از سوی سازمان می‌توان اقدامات موثرتری در راستای تحقق اهداف دانشگاه انجام داد.

دکتر زمانی با تاکید بر لزوم ساماندهی ساختار دانشگاه، گفت: کاهش جمعیت دانشجویی موضوعی است که امروز در کشور و در سطح آموزش عالی کشور مطرح است و از آن گریزی نیست. دانشگاه پیام نور می‌تواند با ساماندهی ساختار و ادغام واحدهایی که تعداد دانشجویان کمتری دارند، سیستم چابک‌تر و کارآمدتری ایجاد کند.

رییس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه مراکز و واحدهای دانشگاه تا اوایل مهر آینده ساماندهی خواهند شد، افزود: با ساماندهی واحدها، در تمامی زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری، صرفه‌جویی و ارائه خدمات گسترده و مطلوب‌تر به دانشجویان موفق‌تر خواهیم بود و از توانمندی‌های دانشگاه به شکل بهتری بهره خواهیم برد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، وی گسترش تعامل بین‌المللی را یکی دیگر از اهداف مهم دانشگاه عنوان کرد و گفت: تمامی مراکز و واحدهای دانشگاه باید با ارزیابی توانمندی‌های خود این تعامل را گسترش دهند. دانشگاه پیام نور به عنوان‌های بین‌المللی شناخته شده و برای گسترش تعاملات بین‌المللی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حمایت خواهد شد که باید بتواند از این ظرفیت به نحو شایسته‌ای استفاده کند.

گفتنی است، در این جلسه، اعضای هیات علمی دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را جهت حل مسائل و مشکلات موجود مطرح کردند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید