موسیقی96 , جایزه باربد , برگزیدگان " />

سی و سومین ورق دفتر موسیقی فجر نوشته شد

برگزیدگان باربد در تالار وحدت به روی صحنه رفتند

تهران- ایرنا- مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر معرفی برگزیدگان «جایزه باربد» در بخش های مختلف در تالار وحدت تهران و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا در این آیین که شنبه شب 30 دی ماه برگزار شد برندگان جایزه باربد در سبک های مختلف موسیقایی معرفی شدند.

** موسیقی کلاسیک و موسیقی ایرانی
- در آهنگسازی موسیقی کلاسیک لوح تقدیر به پریسا پیرزاده برای نوازندگی در آلبوم «وکالیز» تعلق گرفت. و جایزه باربد نیز مشترکا به علیرضا مشایخی برای آلبوم «سپکتروم» و کارن کیهانی برای آلبوم «باغ بی برگی» رسید.
- در آهنگسازی موسیقی بی کلام ایرانی لوح تقدیر به احسان ذبیحی فر برای آلبوم «چهارگان» و جایزه باربد به میلاد درخشانی برای آلبوم « حرف بزن» تعلق گرفت.
- در آهنگسازی موسیقی با کلام ایرانی کاوه صالحی با آلبوم « این هم حکایتی است» جایزه باربد را از آن خود کرد.
- در خوانندگی آلبوم با کلام ایرانی علیرضا قربانی برای آلبوم «فروغ» جایزه باربد را دریافت کرد. و هنگام دریافت جایزه گفت که برای هنرمندان عنوان و جایزه گرفتن اولویت اول نیست و همه هنرمندان حاضر در جشنواره را شایسته دریافت جایزه دانست.

در ابتدای این برنامه پس از تلاوت قرآن مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران ، ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی قطعه های «جام مدهوشی» با شعر بیژن ترقی و آهنگسازی زنده یاد علی تجویدی و تنظیم فریدون شهبازیان، «ایران» با شعر زنده یاد افشین یداللهی و آهنگسازی بابک زرین را اجرا کرد.

ادامه دارد....
فراهنگ** 1355** 9012** 1823

نظر خود را ثبت کنید