والی بلخ کناره‌گیری‌اش را به استعفای مدیر اجرایی و رئیس‌جمهور افغانستان مشروط کرد

والی جنجالی بلخ گفته است که اگر مدیر اجرایی دولت و رئیس جمهوری استعفا دهند، آماده است تا از سمتش در ولایت بلخ کناره‌گیری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری خامه پرس، عطا محمد نور، والی بلخ و مدیر اجرایی جماعت اسلامی افغانستان در جریان سخنرانی در مزارشریف،‌ اشرف غنی، رئیس جمهوری را به ناکامی در تحقق توافق مربوط به ایجاد یک دولت وحدت ملی متهم کرد و گفت: من و حامیانم علیه دولت موضع گرفتیم و اگر مذاکرات به جایی نرسد و ما در دولت نقشی نداشته باشیم، علیه دولت به پا می‌خیزیم.

تنش میان عطا نور و دولت کابل پس از آن شدت گرفت که اشرف غنی ماه گذشته میلادی استعفای عطا محمد نور را به عنوان والی بلخ تایید کرد.

وی گفت که استعفایش را به عنوان تضمینی برای دولت ارائه کرده که اگر خواسته‌های حزب جماعت اسلامی از سوی دولت کابل مد نظر قرار گیرد، از سمتش کناره‌گیری می‌کند.

عطا محمد نور همچنین گفته که دولت کابل استعفایش را در حالی تایید کرده که مذاکرات همچنان در حال انجام است اما هیچ یک از خواسته‌های جماعت اسلامی اجابت نشده‌اند.

در همین حال، جان باس، سفیر آمریکا در افغانستان خواستار سازش صلح آمیز مربوط به انتقال قدرت و اختیارات در ولایت بلخ شد و تاکید کرد که اگر اوضاع در این منطقه رو به بهبودی نرود، تنها تروریست‌ها از آن نفع می‌برند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید