سئول: حضور کره‌شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی کمکی به صلح است

سئول از اقدام کمیته بین‌المللی المپیک در تایید حضور ۲۲ ورزشکار کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی استقبال کرد و گفت: این مساله کمکی برای صلح و کاهش تنش در شبه‌جزیره کره است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی در نخستین اقدامش برای آماده سازی حضور در بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی، هیاتی متشکل از خواننده‌ها و تشویق کننده‌ها را امروز (یکشنبه) به کره جنوبی اعزام کرد تا آنها شرایط را برای حضور وزرشکاران مهیا کنند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه امروز خود آورده است: حضور کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی اقدامی در جهت صلح و کاهش تنش در شبه‌جزیره کره است.

این سفر از سوی هیات موسیقی کره شمالی نخستین بار از زمان روی کار آمدن مون جائه-این به عنوان رئیس جمهوری کره جنوبی در مه سال گذشته میلادی محسوب می‌شود.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در ادامه بیانیه خود آورده است: مون جائه-این تاکید کرده بود که بازی‌های المپیک زمستانی فرصتی مناسب برای حل مساله موشکی کره شمالی است.

امروز همچنین مقام‌های سئول گفتند که کره شمالی با پیشنهاد سفر شهروندان کره جنوبی برای حضور در تمرین‌های مشترک وزرشی در پیست اسکی ماسیکریونگ و رخداد فرهنگی در کوهستان کومگانگ موافقت کردند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید