«فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی و حقوقی وقف» منتشر شد

کتاب «فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی وحقوقی وقف» تالیف سعید آذرپی با بیش از سه هزار و هفتصد واژه و اصطلاح منتشر شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، کتاب «فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی و حقوقی وقف» که  بیش از سه هزار و ۵۰۰ لغت مرتبط با فرهنگ وقف را در بر می‌گیرد، تالیف سعید آذرپی به تازگی و در راستای ترویج، تبلیغ و آشنایی اصحاب وقف و مردم و محققان  با این سنت حسنه وواژگان مرتبط با آن  فراهم ومنتشر شده است.

برای این کتاب اعلام شده که در واقع  راهنمای تمام کسانی است که با وقف و موقوفات ارتباط دارند یا کسانی که در امور علمی یا پژوهشی خود برای رفع مشکل یا رد شبهه‌ای در زمینه وقف می‌توانند  به آن مراجعه کنند.

در فصل نخست این کتاب  که در چهار فصل تالیف و تنظیم شده درباره تاریخچه وقف توضیحاتی داده شده و خلاصه‌ای از وضعیت کلی وقف در تاریخ ایران اسلامی بیان شده است.

بنا بر این گزارش، فصل دوم که می‌توان گفت بخش اصلی این کتاب است، درباره لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی و حقوقی وقف ومداخل مرتبط توضیح لازم عرضه شده است .

در فصل سوم این کتاب به استفتائات باب وقف مقام معظم رهبری پرداخته شده و فصل پایانی هم  موضوع وقف در قانون مدنی مورد بررسی قرار گرفته است.

ویراست قبلی این کتاب با عنوان «مروری بر اصطلاحات وقف» بود که در سال ۸۸ به چاپ رسید و «فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی و حقوقی وقف» تکمیل‌کننده آن کتاب است.

کتاب «فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی و حقوقی وقف» در شمارگان  دو هزار نسخه ودر ۶۱۹ صفحه از سوی نشر بال پرواز  به چاپ رسیده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید