محیط زیست , آلودگی هوا , گرد و غبار " />

کیفیت هوای سنندج برای سومین روز پیاپی در وضعیت ناسالم قرار گرفت

  • تاریخ انتشار : 1396/11/2 ساعت : 09:03 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : محیط زیست
سنندج - ایرنا - رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: کیفیت هوای سنندج برای سومین روز پیاپی در شرایط ناسالم قرار گرفت و میزان ذرات معلق به سه برابر حد مجاز (استاندارد) رسیده است.
کژال حبیب زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گرد و غبار غلیظی که از روز شنبه وارد آسمان استان شده بود امروز کمی رقیق تر شده کیفیت هوای سنندج در شرایط ناسالم قرار گرفت و در دیگر شهرهای استان شرایط عادی است.
وی افزود: در سنندج بدلیل شرایط توپوگرافی خاص (کاسه ای بودن) و ملایم بودن هوا خروج موج گرد و خاک با تاخیر بیشتری صورت می گیرد و طبق پیش بینی هواشناسی کردستان، میزان گرد و خاک در ساعت آینده بتدریج کاهش پیدا می کند.
رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان یادآور شد: این وضعیت هوا برای تمامی افراد بویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک است و مردم باید مسایل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کنند.
حبیب زاده اضافه کرد: عدم خروج غیر ضروری از منزل، کاهش فعالیت بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم بویژه در فضای باز، کاهش فعالیت های بدنی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی از رفتارهای تاکید شده در وضعیت هشدار آلودگی هوا است.
به گزارش ایرنا، روز گذشته بدلیل آلودگی هوا آموزش و پرورش کردستان مدارس شهرستان های سنندج، سقز و کامیاران در 2 نوبت صبح و بعدازظهر را تعطیل اعلام کرد و کار ادارات و بانک ها در شهرستان های سنندج و کامیاران با 2 ساعت تاخیر آغاز شد.
روز شنبه آلودگی هوای سنندج با رسیدن به 14 برابر حد مجاز (500 شاخص آلودگی هوا) در وضعیت خطرناک قرار گرفت.
سنندج با بیش از 500 هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: سلیمانی
3020/9102

نظر خود را ثبت کنید