واکنش فدراسیون دوومیدانی روسیه به کناره گیری ۳۶ ورزشکار روس از مسابقات سیبری

بعد از کناره‌گیری کردن ناگهانی ۳۶ دوومیدانی کار روس از مسابقات قهرمانی داخل سالن منطقه سیبری به بهانه بیماری، رییس فدراسیون دوومیدانی روسیه درباره پزشکانی که به این ورزشکاران گواهی داده بودند ابراز نگرانی کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت Inside the games، چندی پیش ۳۶ ورزشکار روس با هم و به طور ناگهانی از مسابقات قهرمانی داخل سالن منطقه سیبری کناره‌گیری کردند. این‌ در حالی اتفاق افتاد که ماموران تست دوپینگ به صورت سر زده به محل مسابقات رفتند.

هیچ مدرکی مبنی بر دوپینگ این ورزشکاران وجود ندارند. با این حال شرایط مشکوک به نظر می‌رسد. حتی رییس فدراسیون دوومیدانی روسیه خود نیز از این شرایط ابراز نگرانی کرده است و گفته که شک و تردیدهایی درباره پزشکانی که گواهی به این ورزشکاران داده‌اند، وجود دارد.

دیمیتری شلیاختین، رییس فدراسیون دوومیدانی روسیه در این باره، اظهار کرد: ما شک داریم که شرایط در تمامی مناطق روسیه بهبود پیدا کرده باشد. من نمی‌توانم بگویم ورزشکارانی که از این مسابقات کناره‌گیری  کردند مواد غیر مجاز مصرف کرده‌اند. باید مدارک کافی به دست ما برسد . برخی از این ورزشکاران واقعا مریض بوده‌اند. ما چک کردیم. ۱۶ نفر آن‌ها گواهی بیماری ارائه داده‌اند. برخی نیز به دلیل مسائل مالی به مسابقات نیامده‌اند. ما با وزارت بهداشت منطقه در حال‌ نامه‌نگاری هستیم. حاضریم بدانیم پزشکانی که به ورزشکاران گواهی داده‌اند چه شرایطی دارند. ضمنا می‌خواهیم بدانیم بر چه اساسی چنین تشخیصی برای این ورزشکاران داده‌اند که در مسابقات شرکت نکنند. در مسکو می‌توان هر زمانی تست گرفت. در شهرهای دیگر فاصله زیاد است. ما باید آزمایشگاه اجاره کنیم و مشکلات مالی و محدودیت وجود دارد. ما این اجازه را داریم که از ورزشکاران غایب تست بگیریم. آن‌ها نمی‌توانند درخواست ما را رد کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید