رئیس کل سازمان نظام پرستاری مطرح کرد

تاخیر ۱۰ ساله در اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

  • تاریخ انتشار : 1396/11/2 ساعت : 14:05 - 6 سال قبل
  • از گروه : اجتماعی
  • زیرگروه : سلامت
رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: معطل ماندن اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، نادیده گرفتن حقوق دیگران است.

به گزارش ایسنا، علی محمد آدابی در مراسم گرامیداشت روز پرستار با بیان اینکه اگر انتقادی صورت می‌گیرد، برای استفاده بهتر از منابع و فرصت‌ها است، اظهار کرد: در دوره اخیر ارتباط بسیار خوبی با وزارت بهداشت ایجاد شده و منتخب پرستاری و شورای عالی سازمان در تمام کارگروه‌های پرستاری حضور دارند.

وی ادامه داد: پرستاران قشر فرهیخته‌ای هستند و اقداماتی انجام می‌دهند که حتی مادر نمی‌تواند برای فرزندش انجام دهد. گاهی در وزارت بهداشت موجی از پرستار ستیزی ایجاد می‌شود، اما خیلی زود برطرف می‌شود. ما همراه پزشکان هستیم. اگر جایی بخواهند سهوا ما را جا بگذارند ما همیشه همراه آنها می‌مانیم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری همچنین اضافه کرد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بیش از ۱۰ سال است تصویب شده، اما معطل مانده است. این موضوع زیر پا گذاشتن حقوق دیگران است. نمایندگان کمیسیون بهداشت بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی مورد نیاز این قانون را تصویب کردند، اما برخی نیز مطمئن نبودند که این حق پرستاری است.

وی افزود: اگر در جامعه‌ای احساس بی عدالتی وجود داشته باشد، آن جامعه متضرر می‌شود و وظیفه ما این است که این احساس را با اجرای صحیح قوانین از بین ببریم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید