دولت ایتالیا سامانه مقابله با انتشار اخبار دروغ در فضای مجازی را راه‌اندازی کرد

دولت ایتالیا اعلام کرد، یک سرویس اینترنتی را به راه انداخته که به موجب آن قرار است با انتشار اخبار دروغ در فضای مجازی که به گفته کارشناسان این کشور تبدیل به یک روند نگران کننده شده از طریق گزارش دادن موارد یافت شده مقابله شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، مقام‌های ایتالیا اعلام کردند یک تیم را تشکیل داده‌اند که در آن کارشناسان نرم افزار نیز حضور دارند و وظیفه آن تحلیل موارد هشدار داده شده، شناسایی منبع اخبار و تعیین معتبر بودن یا دروغ بودن اطلاعات ارائه شده در آنها است.

طبق گفته پلیس ایتالیا، مردم از طریق یک سامانه اینترنتی جدید می‌توانند آنچه را که اخبار دروغ تلقی می‌کنند با یک "دکمه قرمز" قرار داده شده در وب‌سایت پلیس سایبری ایتالیا که وظیفه مبارزه با جرائم مجازی را به عهده دارد،‌ گزارش کنند.

این طرح در حالی اجرا شده که ایتالیا در تدارک برای برگزاری انتخابات پارلمانی خود در تاریخ چهار مارس است و سیاستمداران این کشور نگران هستند که پدیده "اخبار دروغ" که گفته شده بر انتخابات چند کشور غربی تاثیرگذار بوده در این کشور نیز مشکل ساز شده و بر آرای عمومی تاثیر بگذارد.

مارکو مینیتی، وزیر کشور ایتالیا گفت: این طرح هدفش مداخله در تبلیغات انتخاباتی نیست.

او اظهار داشت: این یک ابزار خدمت‌رسانی عمومی کاملا شفاف و قانونی است که هدف از آن حمایت از شهروندان در مقابل اخبار بی‌پایه و اساس و واهی است.

فرانکو گابریلی، رئیس پلیس ایتالیا نیز گفت: مقام‌های این کشور قرار نیست یک "ناظر بزرگ" درست کنند بلکه هدفشان استفاده از مکانیزم‌های موجود برای خدمت‌رسانی شفافت‌تر، حرفه‌ای‌تر و بهتر است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید