سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی:

نهادینه شدن رویکرد زیست بومی از دستاوردهای مهم طرح تالاب‌ها است

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و مجری ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت : نهادینه شدن رویکرد زیست بومی در مدیریت تالاب‌های کشور یکی از دستاوردهای مهم طرح حفاظت از تالاب‌های ایران است.
به گزارش ایسنا، بیست و دومین جلسه کمیته راهبری طرح با حضور سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های کشور، نمایندگان برنامه عمران ملل متحد، مدیران کل برخی استان‌های تالابی و نمایندگانی از ستاد احیای دریاچه ارومیه، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان برنامه ریزی کشور، وزارت نیرو، وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دفاتر مرتبط سازمان محیط زیست برگزار شد.
در این نشست گزارش عملکرد طرح در سال ۲۰۱۷ ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ادامه نیز پس از ارائه برنامه کاری طرح در سال ۲۰۱۸، این برنامه مورد تایید و تصویب اعضای کمیته راهبری طرح قرار گرفت.
حمید ظهرابی - رییس کمیته راهبری و مجری ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران - ضمن ابراز خرسندی از دستاوردها و خروجی‌های طرح حفاظت از تالاب‌های ایران به استقرار رویکرد زیست بومی در مدیریت تالاب‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین خروجی‌های طرح که هم اکنون رد پایی از آن در اغلب قوانین کشور همچنین اسناد بالا دستی مرتبط از جمله برنامه های توسعه کشور دیده می‌شود، اشاره کرد.
وی ادامه داد: تجارب و دستاوردهای طرح در پروژه «الگوسازی مشارکت محلی در  احیای دریاچه» باید به نحو مطلوبی در کشور ارائه شود تا در سایر حوضه‌های تالابی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
ظهرابی افزود: طرح حفاظت از تالاب‌های ایران می بایست الگوهای مناسبی از معیشت و اقتصاد جوامع محلی حاشیه تالاب‌ها و بهره‌مندی مردم از منافع محیط زیست و تالاب به کشور ارائه دهد. 
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، ابوالفضل آبشت - مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران - ضمن تاکید بر به اشتراک گذاری منابع برای حمایت و ادامه کار پروژه های بین‌المللی، از معرفی و بومی‌سازی تجارب موفق بین المللی همچنین بسیج منابع مالی به عنوان اصلی اولویت‌های طرح در سال جاری یاد کرد. 
 انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید