استاندار اردبیل:

تیم متخصص پدیده طلاق را در اردبیل بررسی عملی می‌کنند

استاندار اردبیل گفت: یک تیم متخصص با راهکارهای علمی و منطقی علل افزایش طلاق را در استان اردبیل به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا، اکبر بهنام‌جو در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار کرد: ما باید به صورت کارشناسی و دقیق علل و عوامل افزایش طلاق را در جامعه که آسیب‌های متعددی را نیز به همراه دارد مورد بررسی قرار دهیم تا زمینه مناسبی را برای کاهش این آسیب و استحکام نظام خانواده شاهد و ناظر باشیم.

وی با بیان اینکه در کاهش آمار طلاق باید به کار اساسی و ریشه‌ای دست بزنیم تا در این فرآیند نقصان و برخی کاستی‌ها به سرعت و به دقت برطرف شود، خاطرنشان کرد: باید در راه‌اندازی مراکز متعدد آموزش و مشاوره قبل از ازدواج اقدامی عملی انجام دهیم تا شاهد مهار و کنترل این آسیب اجتماعی باشیم.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه صدا و سیما و رسانه‌ها باید در تولید و پخش برنامه‌های متناسب با شان نظام خانواده به استحکام این بنا بیش از گذشته کمک کنند، تصریح کرد: ما باید متوجه پیامدهای طلاق و آسیب‌های ناشی از آن باشیم تا با احساس مسئولیت کار را به صورت منطقی روبه جلو حرکت دهیم.

در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق برگزار شد مقرر شد تا علاوه بر همراهی و همکاری رسانه‌ها و نقش موثر نهادها و موسسات فرهنگی دستگاه‌های مرتبط نسبت به غنای اعتقادات و مبانی فرهنگ اسلامی در توجه به نظام خانواده تلاش و کوششی جدی داشته باشند تا در سال‌های پیش رو شاهد کاهش آمار طلاق و تبعات ناشی از آن باشیم.

در این جلسه از برنامه‌ریزی‌های گسترده برای گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ضرورت معرفی خدمات نظام اسلامی در چهار دهه گذشته خبر داده شد و از برگزارکنندگان یادواره‌های شهدا به ویژه یادواره شهدای نیارق و منطقه عشایری قدردانی شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید