بهبود شرایط اجتماعی، نیازمند آگاهی مردم و تلاش مسئولان

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: برای بهبود شرایط اجتماعی؛ سهم مردم آگاهی و همراهی و وظیفه مسئولین نیز تلاش هوشمندانه است.

«عصمت محمودی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سهم مردم در برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی، آگاهی، آموزش و همراهی است و وظیفه ما نیز برنامه هدفمند و تلاش هوشمندانه است.

وی افزود: از آسیب ها، مصیب ساختن و مرتب شکوه کردن تنها ما را از انجام کار درست باز خواهد داشت.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: به همان اندازه که تکرار و تاکید بر آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های فرهنگی برای مدیران و مسئولان در هر رده‌ای لازم و ضروری است به همان اندازه تکرار، توصیف و بزرگنمایی آن نیز می‌تواند مخرب و آسیب زا باشد.

محمودی ادامه داد: ضمن آنکه افزایش  آگاهی مردم و آموزش، شاهراه رویارویی با آفت‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

وی بیان کرد: پذیرش و اعلام وضعیت بحران پدیده‌های اجتماعی از جمله رویکردهای دولت تدبیر و امید است که البته شرط اول برای اقدام در راستای بهبود شرایط و جبران کاستی‌های گذشته است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی افزود: آنچه امروز به عنوان شرائط بحرانی و آژیر خطر بحث آن است، واقعیت‌هایی است که شاید در دهه‌های گذشته از نشر، پذیرش و اعلان آن اکراه داشته‌اند.

وی افزود: تورم افسارگسیخته دهه هشتاد تنها واحدهای صنعتی و کارخانجات را متضرر نکرد، بیماریهای اقنصادی پیامدهای اخلاقی و اجتماعی به مراتب عمیق تر و ماندگارتر دارند .

مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری ادامه داد: شاید مشکلات بوجود آمده برای واحدهای صنعتی و تولیدی‌ها را بتوان با پول حل کرد، اما حس ناامنی و ناامیدی به آینده و عدم اعتمادی که متاسفانه در بخشی از جامعه و حتی بین افراد فامیل و خانواده بوجود آمده با پول قابل ترمیم و بازگشت نیست.

محمودی تاکید کرد: ضمانت وام‌های کلان بانکی توسط افراد آشنایان اوج اعتماد و اطمینان متقابل بود که متاسفانه به دنبال رکود و شرائط اقتصادی و عواقب آن، بسیاری از ضامن‌ها مجبور به تسویه وام هائی شدند که هیچ گاه از آن بهره مند نشده اند.

وی اضافه کرد: گسست اعتماد و اطمینان بین افراد یک فامیل و در سطح بزرگتر محله و شهر، آفت سرمایه اجتماعی در سطح خرد است که البته پیامدهای آن سایر حوزه‌ها را نیز درگیر می‌کند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: بنا به تحقیقات علمی، مشکلات مالی جامعه و عدم اطمینان به درآمدهای آتی بدخلاقی اجتماعی را به وجود می‌آورد.

محمودی خاطرنشان کرد: سهم مردم در برطرف کردن آسیب های اجتماعی، آموزش، آگاهی و همراهی است و دغدغه و نگرانی البته آن هم آگاهانه و هوشمندانه و با برنامه سهم مدیران و مسئولان است.

وی تصریح کرد: از همکاران فعال حوزه های فرهنگی و اجتماعی می‌خواهیم که خبرهای خوب را در حوزه آسیب ها به مردم بدهند و خبرهای بد را روی دیوار اتاقشان نصب کنند و لحظه ای از تلاش برای کاهش و رفع آن غفلت نکنند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خبر خوب دادن لازمه آن کار و تلاش و برنامه است، یادآور شد: باید نتایج و به عبارتی اثر بخشی کارها به اطلاع مردم رسیده و این امر تنها صرف گزارش کار دادن کافی نیست.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید