امام جمعه موقت بیرجند:

استکبار جهانی ذهن نخبگان جوامع اسلامی را به مسائل حاشیه‌ای می‌کشاند

امام جمعه موقت بیرجند گفت: استکبار جهانی با ابزارهای مختلفی که در دست دارد ذهن نخبگان جوامع اسلامی را معطوف به مسائل حاشیه‌ای کرده که یک آسیب مهم و جدی تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی نکات مهمی را مطرح کردند که در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: یکی از مسائلی که رهبر انقلاب در این دیدار مطرح کردند لزوم توجه جهان اسلام به مسائل اصلی و فاصله گرفتن از حاشیه‌ها و موضوعات فرعی است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: این در حالی است که استکبار جهانی با ابزارهای مختلفی که در دست دارد ذهن نخبگان جوامع اسلامی را معطوف به مسائل حاشیه‌ای و فرعی کرده که یک آسیب مهم و جدی تلقی می‌شود.

نصیرایی ادامه داد: جوامع اسلامی به جای گرایش به مسائل حاشیه‌ای باید به موضوعات اصلی چون وحدت جهان اسلام، چگونگی استفاده از ثروت‌های خدادادی در کشورهای اسلامی و مسئله مهم فلسطین توجه نشان دهند.

وی افزود: اگر جهان اسلام به جای وابستگی به غرب در اقتصاد، سیاست و مدیریت از ظرفیت‌های خدادادی و درونی خود استفاده کند بی شک به رشد و پیشرفت می‌رسد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اگر ایران اسلامی در ۴۰ سال گذشته به رشد و پیشرفت رسیده به واسطه تکیه بر نیروی بومی و اعتماد به جوانان بوده است و هر جا که از این مهم غفلت کردیم نتوانستیم به اهداف خود برسیم.

نصیرایی با اشاره به اینکه همزمان با مذاکرات پیرامون برجام ما مقاومت اسلامی در منطقه را داشتیم، گفت: در موضوع مقاومت چون تکیه بر ایمان جوانان بود به پیروزی و موفقیت رسیدیم اما در برجام شاهد نقض عهدهای آمریکا هستیم.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی لزوم برملا کردن دروغ‌های آمریکا در موضوع حقوق بشر و معرفی خائنین به جهان اسلام بود.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: آمریکا و انگلیس در حالی از حقوق بشر دم می‌زنند که به اعتراف رئیس جمهور آمریکا گروه تروریستی داعش را با آن همه جنایت‌های غیر انسانی و کشتارهای وحشیانه خودشان به وجود آوردند.

نصیرایی ادامه داد: اگر غرب امروزه به پیشرفت رسیده به واسطه تلاش در عرصه علمی بوده است و ما نیز اگر به دنبال رشد و تأثیرگذاری هستیم باید از لحاظ علمی به موفقیت‌های چشمگیر برسیم.

وی افزود: مشکلات اقتصادی چون بیکاری و مسئله اشتغال با سازش و پیوند با غرب رفع نمی‌شود چرا که تجربه ثابت کرده رمز موفقیت استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در هفته آینده یادآور شد: این بانوی بزرگ جهان اسلام در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فردی الگویی به معنای واقعی برای جامعه اسلامی است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید