طارم، شهرستان فاقد آلاینده

  • تاریخ انتشار : 1396/11/1 ساعت : 15:57 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : زنجان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم گفت: طارم یکی از مناطق با آب و هوای پاک در کشور است.

به گزارش ایسنا، «سیدرضا معافی مدنی» ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت روز هوای پاک که در مدرسه شهید سیاری شهر آب‌بر برگزار شد، اظهار کرد: از آنجایی که شهرستان طارم قطب کشاورزی استان است منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع وسیعی دارد و فاقد صنایع آلاینده‌زا است که همین امر سبب شده است از هوای آلوده در آن خبری نباشد.

وی با تأکید بر این که اهالی شهرستان طارم باید قدر این نعمت ارزشمند الهی یعنی هوای پاک را بدانند، یادآور شد: مردم به سهم خود باید در نگهداری از منابع طبیعی و حیات وحش بی‌بدیل این منطقه کوشا باشند.

این مسئول با اشاره به این که شهرستان طارم دو منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد و شکار ممنوع خرمنه‌سر را در دل خود جا داده است، اظهار کرد: این مناطق دارای گونه‌های حیات وحش متنوع شامل کل و بز، پلنگ، گرگ، خرس، گربه وحشی، سیاه‌گوش، روباه و پرندگانی نظیر کبک و تیهو و انواع پرندگان شکاری را داراست.

معافی خاطرنشان کرد: طی سرشماری سالانه، حیات‌وحش شهرستان طارم شاهد افزایش جمعیت گونه کل و بز کوهی نسبت به سال قبل هستیم که با حفاظت بیشتر و همکاری مردم این جمعیت قابلیت افزایش بیش از این را نیز دارد.

وی تصریح کرد: یکی از علل اصلی وجود هوای پاک در شهرستان طارم وجود این اکوسیستم ناب در شهرستان است.

رئیس محیط زیست شهرستان طارم یادآور شد: نبود صنایع آلاینده‌زا در شهرستان، بستر پاکی هوا در این شهرستان را فراهم کرده است و به جرأت می‌توان گفت طارم یکی از مناطق با آب و هوای پاک در کشور است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید