ایستاده کردن باغات انگور؛ راهکاری برای افزایش بهره‌وری

  • تاریخ انتشار : 1396/11/3 ساعت : 08:44 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : زنجان
مدیر تعاون روستایی استان زنجان گفت: ایستاده کردن باغات انگور، راهکاری برای افزایش بهره‌وری است.

«محمود نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در حوزه کشاورزی باید به دنبال افزایش بهره‌وری بود، افزود: یکی از این روش‌ها، ایستاده کردن باغات انگور است که این اقدام باعث می‌شود، سطح کمی و کیفی محصول تولیدی ارتقا یابد.

وی با یادآوری این که زنجان از جمله استان‌های مهم تولیدکننده محصول انگور در سطح کشور بوده و این استان از نظر سطح و تولید انگور جزو هشت استان نخست کشور به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: علاوه بر افزایش بهره‌وری و ارتقای سطح کمی و کیفی محصول تولید شده، ایستاده کردن باغات انگور در جلوگیری از شیوع بیماری سفیدک بسیار مؤثر است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه استان زنجان در زمینه تولید کشمش جزو رتبه‌های برتر کشوری بوده و سالانه به‌طور متوسط ۳۰ هزار تن کشمش در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: در استان زنجان ۱۱ هزار تاک‌دار در ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار تاکستان مشغول فعالیت هستند.

مدیر تعاون روستایی استان زنجان با یادآوری اینکه تاکنون ۶۰ درصد از مجموع پرداختی یارانه کشمش به تاکداران استان پرداخت‌ شده و این یارانه برای 8070 تاک‌داری که در سامانه ثبت‌نام کردند پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد:   طی سال گذشته ۲۲۰ هزار تن انگور تولید شد که ۱۱۴ هزارتن آن به کشمش  اختصاص یافت.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید