گزارش فدراسیون جهانی از پیشرفت والیبالیستهای نوجوان ایران

  • تاریخ انتشار : 1396/11/3 ساعت : 14:18 - 6 سال قبل
  • از گروه : ورزشی
  • زیرگروه : توپ و تور
فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی به قهرمانی تیم‌ ‌ملی نوجوانان ایران در مسابقات جهانی و روند موفقیت آمیز والیبال ایران در رده‌های پایه پرداخته است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، سایت فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی به قهرمانی تیم‌ ‌ملی نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان پرداخت.

در این گزارش آمده است: بازیکنان والیبال مردان ایران از موفقیت‌های قابل توجه شان در سال ۲۰۱۷ لذت بردند. شروع این موفقیت‌ها در حالی بود که تیم‌ ‌ملی والیبال ایران حضور درخشان و تاریخی‌اش در  المپیک ۲۰۱۶ ریو را با کسب عنوان پنجمی به پایان رساند. پس از آن ایرانی ها کسب مدال برنز جام قهرمانان بزرگ جهان را جشن گرفتند.

این روند صعودی به وضوح به پرورش استعدادهای جوان از سوی مسئولان والیبال ایران مربوط می‌شود. در شش دوره گذشته برگزاری رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر ۱۹ سال جهان تیم‌ ‌ملی ایران در بین چهار تیم برتر جهان قرار داشته و در سال ۲۰۱۷ موفق شد دومین عنوان قهرمانی اش را پس از ۲۰۰۷ کسب کند.

در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در بحرین، تیم‌ ‌ملی ایران در هشت بازی به پیروزی رسید و در طول مسابقات تنها سه ست به حریفان واگذار کرد. در مرحله یک چهارم نهایی ایران موفق شد برزیل را که سابقه شش عنوان قهرمانی را در کارنامه‌اش دارد با نتیجه‌ سه بر صفر از پیش رو بردارد و سپس در فینال تیم روسیه را با سه عنوان قهرمانی جهان با نتیجه‌ سه بر یک شکست دادند.

پوریا یلی، پشت خط زن ایران در دیدار پایانی ۲۹ امتیاز را برای تیمش کسب کرد و در پایان مسابقات او با کسب ۱۵۸ امتیاز سومین بازیکن امتیازآور مسابقات نوجوانان جهان شد. جدا از بحث‌های آماری، تیم‌ ‌ملی ایران در نیمه نهایی کره جنوبی را مغلوب کرد و در طول بازی‌ها نشان داد که به بهترین صورت توپ را در تمام نقاط زمین می چرخاند و بازیکنان ایران بهترین انتقال توپ از دفاع به حمله را داشتند که نتیجه‌ مدت‌ها زحمت و تلاش است.

امیرحسین اسفندیار کاپیتان تیم‌ ‌ملی نوجوانان ایران، عنوان ارزشمندترین بازیکن را از آن خود کرد و امیدوار به درخشش با تیم‌ ‌ملی بزرگسالان ایران را آینده نزدیک است. تنها شکست ایران در بازی نخست برابر تیم ایتالیا بود که سه بر دو نتیجه‌ را واگذار کرد. این در حالی بود که ایتالیا در نهایت به عنوان نهم رسید. چنین نتایجی نشان از آن دارد که سطح ۲۰ تیم حاضر در قهرمانی نوجوانان جهان به چه میزان به هم نزدیک است. هر ۷۸ بازی برگزار شده یک جنگ تمام عیار بود. در پایان این رقابت‌ها تیم‌ ‌ملی بحرین که میزبان بود به عنوان سیزدهم دست یافت که برای این تیم عربی جایگاه شایسته‌ای به حساب می‌آید.

فدراسیون جهانی والیبال در پایان گزارش تیم رویایی رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان را نیز معرفی کرده است.

ارزشمندترین بازیکن : امیرحسین اسفندیار

بهترین دریافت کننده‌های قدرتی: امیر حسین اسفندیار، پاول تتیوخین(روسیه)

بهترین مدافعان وسط: آرتم ملینکوف (روسیه)، امیر حسین توخته

بهترین پاسور: شونسوکه ناکامورا (ژاپن)

بهترین پشت خط زن : ایم دونگ هیوک (کره جنوبی)

بهترین لیبرو: کنتا ایچیکاوا (ژاپن)

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید