آغاز سومین دوره رقابت‌های «شوق تلاوت»

افتتاحیه مرحله نیمه‌نهایی سومین دوره رقابت‌های «شوق تلاوت» امروز با حضور ۷۶ قاری نوجوان در قشم برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرحله نیمه‌نهایی سومین دوره رقابت‌های شوق «تلاوت» سوم تا ششم بهمن‌ماه با حضور ۷۶ قاری نوجوان از استان‌های مختلف کشور به میزبانی جزیره قشم برگزار می‌شود.
مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها امروز بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار و در این مراسم قرعه‌های راه ‌یافتگان به این مرحله انتخاب خواهد شد.


همچنین چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه رقابت‌های قاریان نوجوان در سبک استاد «منشاوی» و «مصطفی اسماعیل» برگزار می‌شود. رقابت قاریان نوجوان در سبک‌ استاد «عبدالباسط» نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشاء پیگیری خواهد شد.


پنج‌شنبه ۵ بهمن‌ماه نیز رقابت قاریان در سبک استاد «شحات‌انور» برگزار می‌شود و پس از آن کلاس آموزشی برای قاریان نوجوان برپا خواهد شد.


برگزاری مراسم اختتامیه با حضور معاون قرآن و عترت ارشاد


آیین اختتامیه سومین دوره رقابت‌های شوق تلاوت نیز پنج‌شنبه ۵ بهمن‌ماه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت ارشاد برگزار و برترین‌های هر سبک معرفی خواهند شد.
برگزیدگان سومین دوره رقابت‌های شوق تلاوت نیمه اسفندماه در مرحله نهایی در کربلا به رقابت می‌پردازند.


قرآن و اهل بیت محور وحدت در جامعه/ طرح ملی تلاوت حرکتی ماندگار


براساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار- امام جمعه قشم- در دیدار دبیرو اعضای ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم اظهار کرد: حرکت طرح ملی تلاوت در مدارس و مساجد و برپایی محافل انس با قرآن در جهت ترویج وحدت بخشی و وحدت آفرینی این کتاب آسمانی است.


وی گفت : نخبگان طرح ملی تلاوت قرآن کریم باید با حضور پرشور در مدارس، مساجد، تکایا و مکتب خانه‌ها توانمندی‌های خود را در این عرصه را به نمایش بگذارند.


امام جمعه قشم با تقدیر از دست اندرکاران طرح ملی تلاوت قرآن کریم گفت: حضور نخبگان در جزیره قشم نشاط قرآنی را ارتقاء بخشیده است. اکنون به یمن حضور نخبگان قرآنی فضای شهری قشم به نور ایمان و اخلاص معطر شده است.


جوکار در خصوص دستاوردهای خادم قرآن بودن گفت: نوکری و گدایی در خانه قرآن، انسان را آقا و بزرگ کرده و گدایی و نوکری برای غیر از قرآن و غیر خدا، انسان را حقیر و پست می‌کند. انسان در سایه قرآن به درجه آقایی می رسند پس باید تلاش کنیم خادم قرآن باشیم.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید