جهش وزارت نیرو برای توسعه تجدیدپذیرها

  • تاریخ انتشار : 1396/11/3 ساعت : 16:36 - 6 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : انرژی
معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو متعهد است تا پایان دولت دوازدهم نزدیک به ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی را که حدود ۴۰۰۰ مگاوات آن از محل انرژی‌های نو است، به بهره برداری برساند.

به گزارش ایسنا، همایون حائری امروز در گردهمایی مدیران ارشد صنعت برق اظهار کرد: صنعت برق کشور براساس برنامه‌های وزیر نیرو تعهد دارد تا پایان دولت دوازدهم میزان تلفات شبکه برق کشور را به زیر ۱۰ درصد و راندمان نیروگاهی را به بالای ۴۰ درصد برساند.

به گفته وی، علاوه بر این باید تا پایان دولت دوازدهم نسبت انرژی‌های نو نصب شده به کل انرژی نصب شده کشور باید به حداقل ۴.۵ درصد برسد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی می‌بایست بیش از آنچه اکنون انجام می‌شود را صورت دهیم، چراکه کشور ما هم از نظر کالا و هم از نظر تخصص مهندسی جزو کشورهای برتر بویژه در منطقه خاورمیانه است.

وی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی تاکید کرد: باید در راستای هوشمندسازی شبکه برق و کاهش میزان خاموشی‌ها در کشور قدم‌های بزرگی برداشته شود و این امر را به راحتی می‌توان از طریق استفاده از پتانسیل نخبگان دانشگاهی با کمترین زمان و هزینه ممکن به سرانجام رساند.

حائری با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای کاهش میزان مصرف به ویژه برای تابستان سال ۱۳۹۷ گفت: برنامه وزارت نیرو این است در تابستان سال آتی که اوج مصرف برق اتفاق می افتد میزان مدیریت مصرف را به ۱۰ درصد برساند.

وی ادامه داد: برنامه دیگر وزارت نیرو در بخش برق استفاده از توربین‌های کلاس F در حداقل ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی کشور است که این امر می‌تواند نقش بسزایی در افزایش متوسط راندمان نیرو گاهی کشور داشته باشد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید