تفاهم‌نامه‌ای مابین اتحادیه تاکسیرانی شهری و کمیته امداد امام خمینی فردا امضا می‌شود؛

ایجاد ۵۰۰۰ شغل در حوزه تاکسیرانی برای افراد پوشش تحت کمیته امداد

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری از امضای تفاهم‌نامه‌ای به منظور ایجاد ۵۰۰۰ شغل در حوزه تاکسیرانی با کمیته امداد خبر داد.

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است، اظهار کرد: اشتغال دغدغه جدی کشور است و هر دستگاهی به نوبه خودش وظیفه دارد در صورت وجود ظرفیت در این حوزه آن را به کار ببندد تا بتواند سهمی از جبران بیکاری در کشور داشته باشد. به همین دلیل سامانه تاکسیرانی شهری کشور به عنوان شغلی مطمئن که افراد می‌توانند در آن فعال شوند، این ظرفیت را دارد که سهمی از حوزه اشتغال را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه با کمیته امداد امام خمینی در این راستا صحبت هایی کردیم، گفت: افراد تحت پوشش کمیته امداد تمکن مالی ندارند به همین سبب قصد داریم ضمن ایجاد اشتغال برای این افراد، کمک کنیم تا این افراد بتوانند معاش خود و حداقل‌های زندگی خود را تامین کنند و از پوشش کمیته امداد خارج شوند. بنابراین دو هدف مهم اینجا تحقق پیدا می‌کند.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: برای ایجاد ۵۰۰۰ شغل در حوزه تاکسیرانی صحبت‌هایی با کمیته امداد داشتیم مقرر شد از صندوق مالی کمیته امداد تسهیلات طرح  به صورت قرض الحسنه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد که دارای شرایط قانونی  دریافت تاکسی هستند، فراهم شود تا در شهرهایی که ظرفیت توسعه ناوگان را داریم بتوانیم با اولویت به این افراد تاکسی واگذار کنیم و کمیته امداد نیز تسهیلاتش را بدهد.

وی تصریح کرد: در شهرهایی که طرح توسعه وجود ندارد مقرر شد از ناوگان تاکسیرانی موجود که قاعدتا مالکین آنها قصد دارند تاکسی خودشان را واگذار کنند، کمیته امداد در آن حوزه هم تسهیلات را تامین کند و کمک کنیم که این تاکسی‌ها به افراد مشمول دارای شرایط واگذار شود تا طی دو سال‌ آینده ایجاد این ۵۰۰۰ شغل تحقق پیدا کند و در صورت موفقیت در آن، طرح را ادامه دهیم.

ضامنی با بیان اینکه شهرهای تحت پوشش اتحادیه تاکسیرانی‌ های شهری کشور شهرهایی با جمعیت بیش از ۱۰۰هزار نفر هستند، گفت: کمیته امداد امام خمینی اعلام کرده است که تا ۹۰ درصد قیمت خودرو را تامین‌ می ‌کند و حتی در صورت نیاز کمیته امداد تسهیلاتی را به صورت قرض الحسنه برای تامین ۱۰۰ درصد قیمت خودرو به افراد تحت پوشش با شرایط خاص خواهد داد. این افراد در سامانه فعال شده و کسب درآمد می‌کنند و اقساطش طبق قواعد صندوق کمیته امداد بازپرداخت خواهد شد.

به گفته وی این تفاهم نامه فردا امضا و به محض امضای آن این طرح آغاز خواهد شد. کمیته امداد نیز باید لیست افرادی که مشمول این طرح می‌شوند را به اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور اعلام کند. همچنین در حوزه تامین خودرو هم تمهیدات لازم اندیشیده شده و تفاهم نامه‌ای نیز با  شرکت خودروساز بسته شده است.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: در صورت تامین مالی از سوی کمیته آمادگی اجرای طرح را داریم. در حقیقت در بهمن‌ماه طرح را اجرایی کرده و خودروها را به افراد مشمول تحویل خواهیم داد. همچنین اتحادیه تاکسیرانی وظیفه تامین خودرو و وظیفه فعال سازی این افراد را در سامانه حمل و نقل دارد و کمیته امداد نیز بایستی به بررسی افراد واجد شرایط و تامین تسهیلات برای آنان بپردازد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید