میزان فروش آیفون 10 اعلام شد

طبق آمار بدست آمده، شرکت اپل در فصل تعطیلات سال نوی میلادی ۲۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند آیفون ۱۰ (ایکس) را به فروش رسانده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، به تازگی یک موسسه تحقیقاتی تحت عنوان "کانالیس" گزارش و آمار جدیدی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد شرکت اپل در طول مدت سه ماه پایانی سال گذشته میلادی یعنی از ماه اکتبر تا پایان دسامبر  تعداد ۲۹ میلیون دستگاه پرچمدار آیفون ۱۰ را به فروش رسانده است.

بن استانتون – تحلیلگر موسسه تحقیقاتی کانالیس – در این باره خاطر نشان کرد علی‌رغم آنکه قیمت جدیدترین پرچمدار اپل یعنی آیفون ۱۰ بسیار بالاتر از گوشی‌های مشابه بازار است اما جالب است که اپل توانسته فروش و تقاضای قابل ملاحظه‌ای را برای خود رقم بزند.

وی بر این باور است باتوجه به قیمت بالای این محصول، هیچ غول تکنولوژی حتی خود شرکت اپل نیز توقع چنین آمار فروش بالایی را نداشت.

او در ادامه می‌گوید :"البته که چنین آمار فروش بالایی به طور قطع برای شرکت سازنده این پرچمدار شگفت‌انگیز یعنی اپل خبر بسیار خوشایند و خوشحال کننده‌ای به شمار می‌آید".

این اظهارات در حالی گفته می‌شود که یکی دیگر از تحلیلگران موسسه تحقیقاتی کی جی آی به نام مینگ چی کو پیشتر گفته بود که اپل نتوانسته است آن تعداد مورد نظر خود را به فروش برساند و احتمالا تولید و عرضه آیفون ۱۰ را تحت تاثیر استقبال کمی که از آن شده است، از تابستان آینده متوقف خواهد کرد.

طبق آمار منتشر شده از سوی موسسه کانالیس، سایر مدل‌های گوشی‌های هوشمند اپل نظیر آیفون اس ای ، آیفون ۶ پلاس و آیفون ۷ و ۸ نیز در مجموع از فروش بالا و چشمگیری برخوردار بوده‌اند.

تووآنا انگوین یعنوان یکی دیگر از تحلیلگران موسسه کانالیس معتقد است که اپل با معرفی و عرضه آیفون ایکس به ترتیب در سه ماهه  سوم و چهارم سال ۲۰۱۷ توانست موفقیت خوبی را برای خود رقم زده و فروش خود را افزایش دهد. هرچند که همه این تحلیلگران روی این مساله توافق دارند که حمل و تحویل آیفون ایکس به اندازه سایر مدل‌های قبلی آیفون چندان سریع نبوده است.

البته از آنجایی که شرکت آمریکایی اپل قصد دارد در روز نخست ماه فوریه گزارشی از درآمد سه ماهه نخست سال مالی خود ارائه بدهد، باید تا آن روز منتظر مانده و ببینیم که آمار دقیق و جزئیات خرید و فروش و تقاضای مشتریان از گوشی‌ها و محصولات اپل در سراسر جهان به چه صورت بوده است. در مورد اینکه آیا اپل در تابستان آینده تولید و عرضه آیفون ایکس را متوقف می‌کند هم باید منتظر سخنان رسمی این غول تکنولوژی باشیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید