کاهش حمایت دموکرات‌های آمریکا از اسرائیل

براساس نظرسنجی مرکز «پیو» آمریکا، حمایت دموکرات‌های این کشور از اسرائیل کاهش یافته و به ۲۷ درصد رسیده و حمایت جمهوری‌خواه‌ها به ۷۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند، براساس نظرسنجی انجام شده در مرکز پیو، حمایت دموکرات‌های این کشور از اسرائیل کاهش گسترده‌ای یافته و به ۲۷ درصد رسیده است، این در حالی است که حمایت جمهوری‌خواه‌ها افزایش داشته و از 50 درصد به ۷۹ درصد رسیده است.

حمایت دموکرات‌های آمریکا در ۲۰۰۱ از اسرائیل ۱۱ درصد بیشتر بود.

طبق این نظرسنجی میانگین حمایت از اسرائیل توسط دموکرات‌های میانه‌رو و محافظه‌کاران طی سال میلادی گذشته کاهش یافته و از ۵۳ درصد به ۳۵ درصد رسیده است.

در حالی که ۲۷ درصد از دموکرات‌ها در مقایسه با فلسطین بیشتر از اسرائیل حمایت‌ می‌کنند، ۲۵ درصد از جمهوری‌خواهان نیز بیشتر حامی فلسطین هستند.

بنابر این نظرسنجی ۵۲ درصد از جمهوری‌خواه‌ها و تنها ۱۸ درصد از دموکرات‌ها نظر مثبتی در خصوص عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دارند.

۴۲ درصد از نظردهندگان معتقدند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عملکرد متعادلی در خاورمیانه دارد، در مقابل ۳۰ درصد می‌گویند او بیشتر از اسرائیل حمایت می‌کند. ۴۶ درصد از دموکرات‌ها معتقدند ترامپ از اسرائیل حمایت می‌کند.

همچنین پیرامون راه‌کار تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل ۴۹ درصد معتقدند این راه‌کار می‌تواند محقق شود و ۳۹ درصد می‌گویند انجام این کار غیرممکن است.

در میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها هم ۵۸ درصد دموکرات‌ها و ۴۰ درصد جمهوری‌خواه‌ها این راه‌کار را قبول دارند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید