شهردرای شازند , عوارض آلایندگی , استان مرکزی " />

نماینده مجلس

پالایشگاه شازند یک هزار و 800 میلیارد ریال بابت عوارض آلایندگی بدهکار است

  • تاریخ انتشار : 1396/11/4 ساعت : 11:09 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : محیط زیست
اراک - ایرنا - نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند بابت عوارض آلایندگی و ارزش افزوده یک هزار و 800 میلیارد ریال به شهرداری های اراک، خنداب، شازند و دهیاری های منطقه بدهکار است.
علی ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو باایرنا افزود: عوارض آلایندگی و ارزش افزوده توسط پالایشگاه شازند ظرف مدت 2 سال اخیر پرداخت نشده است.
وی اظهار کرد: برابر تبصره 1 ماده 38 سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر دریافت عوارض از واحد های آلاینده پالایشگاهی و پتروشیمی، نرخ عوارض شهرداری ها و دهیاری ها در رابطه با کالا و خدمات باید پرداخت شود.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: واحدهای تولیدی که متناسب با استانداردهای زیست محیطی نباشند، طبق تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر مالیات وعوارض متعلق موضوع این قانون، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش به عنوان عوارض آلایندگی می شوند.
ابراهیمی افزود: عوارض آلایندگی به شهرداری ها و دهیاری های مناطق متاثر از آلایندگی تعلق می گیرد تا برای رفع آلایندگی و کاهش آسیب ها هزینه شود.
وی اظهار کرد: وزارت نفت، سازمان مالیاتی و اداره کل مالیاتی استان مرکزی نسبت به اخذ بدهی باید جدیت بیشتری داشته باشند و عوارض قانون آلایندگی را از واحدهای مشمول به ویژه پالایشگاه شازند مطالبه کنند.
ابراهیمی همچنین در خصوص موضوع شمول پالایشگاه شازند در اصل 44، افزود: با خصوصی سازی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند مخالف هستم و این مهم به اتفاق نمایندگان استان به اطلاع معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نفت رسیده است.
وی اظهار کرد: پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند یکی از مدرن ترین پالایشگاه های موجود در کشور است و با کیفیت محصولاتی که تولید می کند باید در اختیار حاکمیت باقی بماند.
شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با تولید روزانه 16 میلیون لیتر بنزین یورو چهار، 12 میلیون لیتر نفت گاز، چهار میلیون لیتر نفت کوره، سه هزار و 200 متر مکعب گاز مایع، 800 متر مربع پروپیلین، 400 تن گوگرد و چهار میلیون لیتر سوخت هواپیما از بزرگترین شرکت های پالایش نفت جمهوری اسلامی ایران است.
شرکت پالایش نفت امام خمینی تولید کننده بنزین یورو 4 و از مجموعه های کلیدی پالایشگاهی کشور است که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال 1372 با ظرفیت اسمی 150 هزار بشکه در روز راه اندازی شد.
این شرکت نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرای آن بعد از انقلاب اسلامی و در نخستین سال بعد از جنگ تحمیلی آغاز شد.
ظرفیت این پالایشگاه پس از مدتی با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص به 171 هزار بشکه در روز رسید.
شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک قرار دارد.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

نظر خود را ثبت کنید