10 هزار و 600 میلیارد ریال در شهرک صنعتی خمین سرمایه گذاری شد

خمین - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خمین گفت: امسال با سیاست های تشویقی دولت تدبیر و امید 10 هزار و 600 میلیارد ریال در تنها شهرک صنعتی این شهرستان سرمایه گذاری شد.
محمد رضا سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان برای راه اندازی سه واحد صنعتی تولید نوارهای پی وی سی ، بسته بندی کودهای ارگانیک و کاغذ سازی سرمایه گذاری شده است .
وی ادامه داد: با راه اندازی این سه واحد تولیدی و صنعتی برای یکصد نفر فرصت اشتغال مستقیم فراهم شده است.
سلیمانی ادامه داد: یک طرح صنعتی دیگر در زمینه تولید مواد اولیه شیشه در حال احداث و راه اندازی است که 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا نیمه سال آینده وارد مدار تولید می شود.
وی بیان کرد: با راه اندازی این واحد صنعتی زمینه اشتغال 150 نفر به طور مستقیم در این شهرک فراهم می شود.
سلیمانی بیان کرد: بسته حمایتی و تشویقی دولت یازدهم در زادگاه امام راحل سبب ترغیب صنعتگران به سرمایه گذاری در این شهرستان شده است .
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمین گفت: قرار گرفتن شهرستان خمین در فهرست مناطق کمتر توسعه بهترین امتیاز برای سرمایه گذاری در این شهرستان است.
وی افزود: خمین در دولت یازدهم در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته کشور قرار گرفت و بر اساس ماده 31 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور هر سرمایه گذاری که در بخش های تولیدی و معدنی شهرستان خمین اقدام به فعالیت کند تا 13 سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواهد بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمین ادامه داد: این مزایا به صنعتگرانی که در شهرک و نواحی صنعتی سرمایه گذاری کنند تعلق می گیرد و سرمایه گذاری در دیگر نقاط شهرستان نیز مشمول معافیت مالیاتی 10 ساله است.
سلیمانی گفت: دولت یازدهم از سرمایه گذاران در مناطق کمتر توسعه یافته حمایت می کند تا با تزریق منابع مالی در بخش صنایع و تولید، آهنگ توسعه این مناطق شتاب دهد.
وی اظهارکرد: این در حالی است که معافیت مالیاتی در مناطق دیگر 20 درصد به مدت چهار سال از تاریخ بهره برداری صنعتی است.
سلیمانی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی ممتاز خمین همچون قرار گرفتن در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته و معافیت های خاص مالیاتی از جمله مزیت های این شهرستان در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
150 واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در خمین فعال است که حدود دو هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

نظر خود را ثبت کنید