صدور دیپلم کلاش‌بافی از پاییز 97 در کردستان

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان از تدوین استاندارد آموزشی رشته کلاش بافی به‌عنوان یکی از رشته‌های مقطع تحصیلی دبیرستان در کردستان خبر داد و گفت: پذیرش هنرجو در این رشته از پاییز 97 در شهرستان مریوان آغاز می‌شود.

«سعید نظری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ثبت جهانی کلاش به‌عنوان یکی از صنایع دستی شاخص کردستان هم‌چنین انتخاب مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش از جمله اقداماتی است که تا کنون در خصوص حفظ و نگه داری این صنعت دستی در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تدوین استانداردهای این رشته‌ها، افزود: ایجاد رشته تحصیلی در هنر و صنعت کلاش بافی در کردستان، با توجه به ظرفیت‌های این محصول در استان، ضروری است و به همین منظور استاندارد آموزشی کلاش بافی به عنوان رشته تحصیلی در حال تدوین است.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان تصریح کرد: براساس و رایزنی‌ها و بررسی‌های کارشناسی انجام شده توسط مسئولان سازمان میراث فرهنگی و همچنین آموزش و پرورش پس از حضور در استان و بازدید از ظرفیت‌های موجود در این زمینه  هم‌چنین گفت‌وگو با صنعتگران، مطالب اولیه ایجاد رشته کلاش بافی آماده و تدوین استاندارد آموزشی نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد این رشته می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال در استان شود، تصریح کرد: آغاز پذیرش دانش آموز در هنرستان‌های استان از سال تحصیلی 97 در شهرستان مریوان به عنوان رشته‌ای مستقل و بومی آغاز می‌شود و سپس به سایر شهرستان‌های استان نیز بر اساس نیاز تعمیم داده می‌شود.

نظری شرایط پذیرش در این رشته‌ها را همچون سایر رشته‌های متوسطه کاردانش اعلام کرد و افزود: علاوه بر کلاش بافی، مقدمات تدوین استاندارد آموزشی دو رشته زیورآلات سنتی کردستان هم‌چنین نازک کاری نیز در استان در حال انجام است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید