کود تقلبی , فسفاته و پتاسه , مه ولات " />

شناسایی 40تن کود فسفاته و پتاسه تقلبی در مه ولات

  • تاریخ انتشار : 1396/11/8 ساعت : 16:30 - 6 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
تربت حیدریه - ایرنا - مدیریت کشاورزی شهرستان مه ولات گفت: 40تن کود تقلبی فسفاته وپتاسه با آرم شرکت خدمات حمایتی خارج از شبکه توزیع در مه ولات شناسایی شده که پرونده برخورد قانونی با متخلف دردست بررسی است.
احمد نادری یکشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا گفت: کمیته نظارتی کود و سم شهرستان مه ولات در بازدیدهای خود حدود 40 تن انواع کودهای فسفاته و پتاسه با آرم شرکت خدمات حمایتی خارج از شبکه توزیع که توسط افراد سودجو در روستاهای شهرستان از جمله همت آباد کرده را شناسایی کرده اند.
وی گفت: فرد خاطی کودها را به صورت اقساطی وچک های مدت دار به کشاورزان روستای همت آباد فروخته است که بر اساس آزمایشات اولیه کودهای مذکور تقلبی بوده و هیچگونه ارزش غذایی ندارد و اقدامات لازم برای برخورد قانونی با متخلفین در حال انجام می باشد .
نادری با توصیه به کشاورزان مبنی پرهیز از خرید هرگونه کود بدون داشتن شماره گواهی ثبت افزود: کشاورزان منطقه در صورت مشاده هرگونه موارد مشابه مراتب را به مدیریت جهاد کشاورزی اعلام کنند.
مدیریت جهاد کشاورزی مه ولات سطح زیر کشت شهرستان را 27 هزار هکتار محصولات باغی و 3 هزار هکتار محصولات زراعی عنوان کرد و گفت: عمده محصولات شهرستان شامل20/000هکتار محصول پسته؛ 2400هکتار انار و3100هکتار زعفران می باشد که در ارتباط با دو محصول پسته و انار مقام اول سطح زیر کشت و تولید استان را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: مه ولات نیاز آبی محصولات زراعی و باغی خود را از 412 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و 83 رشته قنات تامین می کند.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: مهدی تنجو *انتشار: علی اصغرافتاده
9878/1744

نظر خود را ثبت کنید