هیات تجاری , خراسان رضوی , عمان " />

اعزام هیات تجاری بازاریاب خراسان رضوی به عمان

  • تاریخ انتشار : 1396/11/8 ساعت : 15:29 - 6 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
مشهد- ایرنا- رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هیاتی متشکل از رئیس این سازمان و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان امروز هشتم بهمن به کشور عمان عزیمت کرد.
این سازمان روز یکشنبه هب نقل از محمدعلی امیرفخریان گزارش داد: هدف این هیات افتتاح مرکز عرضه تولیدات ایران در مسقط، معرفی محصولات تولیدکنندگان ایرانی به منظور توسعه روابط، افزایش حجم صادرات غیرنفتی و ارتقا سطح مبادلات تجاری به عمان است.
وی افزود: با افتتاح این مرکز چشم انداز تجاری را در روابط تجاری بین دو کشور شاهد خواهیم بود و تولیدکنندگان خراسانی فرصت مناسبی برای عرضه کالا و خدمات خود در کشور عمان خواهند داشت.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری نیز گفت: امسال برای اعزام 11 هیات تجاری از این استان به اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، تایوان، تاتارستان، هنگ کنگ، قزاقستان و افغانستان برنامه ریزی و تاکنون بر اساس برنامه بخشی از آنها محقق شده است. پارسال 9 هیات تجاری از خراسان رضوی به کشورهای هدف صادراتی اعزام شده بودند.
وی افزود: پذیرش هیاتهای تجاری از کشورهای هدف صادراتی نیز امسال شامل 12 هیات از روسیه، مکزیک، افغانستان، پاکستان، آلمان، عراق، ترکمنستان و ترکیه بود. کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه هستند. مواد غذایی و زعفران عمده ترین کالاهای صادراتی این استان را تشکیل می دهند.
امیرفخریان ادامه داد: ظرف 9 ماه گذشته امسال یک میلیون و 558 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 421 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی صادر شد. صادرات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزش 11.5 درصد افزایش و از نظر وزن پنج درصد کاهش داشته است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده

نظر خود را ثبت کنید