مددجویان امداد , کمیته های تخصصی دهه فجر , خراسان شمالی " />

بهره‌برداری از 2850 طرح اقتصادی و عمرانی مددجویان به مناسبت دهه فجر

  • تاریخ انتشار : 1396/11/8 ساعت : 15:10 - 6 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
بجنورد- ایرنا- جانشین کمیته همیاری و تشکل های مردمی گفت: طی دهه فجر امسال 2 هزار و 850 طرح عمرانی و اقتصادی ویژه مددجویان زیر پوشش این نهاد به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش ایرنا ابوالفضل گوهری یکشنبه در نشست خبری کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر استان اظهارکرد: این طرح‌ها در 2 بخش طرح‌های اشتغال و همچنین ساخت و تعمیرات مسکن روستایی و شهری به بهره‌برداری می رسد.
وی تعداد طرح های اشتغالی که در دهه فجر افتتاح می شود را هزار و 357 طرح عنوان کرد و افزود: برای این تعداد طرح اشتغال 285 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی ادامه داد: یک هزار و 435 پروژه عمرانی در زمینه مسکن شهری و روستایی در بخش‌های ساخت و مرمت منازل مددجویان بااعتبار 63 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار می‌گیرد.
گوهری همچنین از افتتاح 50 پروژه عمرانی روستایی به ارزش 320 میلیارد ریال از محل زکات خبر داد و گفت: 55 واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده نیز آماده واگذاری است که به مناسبت این ایام بابرکت به مددجویان واگذار می‌شود.
وی افزود: 800 سری جهیزیه به ارزش بیش از 15 میلیارد ریال نیز به مددجویان کمیته امداد خراسان طی دهه فجر اعطا می‌شود.
گوهری سه هزار و 126 فقره وام کارگشایی با اعتباری بیش از 140 میلیارد ریال به مددجویان زیر پوشش این نهاد در دهه فجر اعطا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی هم هشت هزار و 481 پروژه با اعتباری بیش از 99 میلیارد و 840 میلیون ریال افتتاح می شود.
گوهری گفت: افتتاح 20 طرح اشتغال زایی، اعطای یک هزار و 372 وام اشتغال و کارآفرینی به مبلغ 184 میلیارد ریال نیز توسط صندوق کارآفرینی امید در استان همزمان با دهه فجر انجام می شود.
وی افزود: بیش از 32 پروژه نیز در روستاها با همت و همکاری دهیاری های استان توسط دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری افتتاح می شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

نظر خود را ثبت کنید