مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان:

فولاد مبارکه در پروژه اجرای فاضلاب نگاه راهبردی دارد

اصفهان- ایرنا- مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: فولاد مبارکه در اجرای پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب شهرهای مبارکه و لنجان، نگاهی بلندمدت و راهبردی برای تأمین آب دارد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، هاشم امینی در جریان دیدار با مدیرعامل، معاونان فولاد مبارکه، بر تسریع در بهره برداری از پروژه بیع متقابل اداره آب و فاضلاب استان و فولاد مبارکه تاکید کرد و افزود:این پروژه اقدامی مهم در بخش محیط زیست در سطح منطقه محسوب می شود و در حوزه مدیریت آب استان نیز بسیار با اهمیت است.
وی افزود: مشارکت فولاد مبارکه در اجرای پروژه انتقال پساب شهرستان های مبارکه و لنجان و توجه این شرکت به مسئولیت های اجتماعی بسیار ارزشمند و در کشور به عنوان یکی از بی نظیرترین پروژه ها مطرح است.
امینی با بیان اینکه به عنوان مدیر شرکت آب و فاضلاب استان از این پروژه به طور جدی حمایت می کنم گفت: از سایر همکاران خود نیز خواسته ایم تمام تلاش خود را برای بهره برداری هر چه سریعتر از این پروژه به کار گیرند.
وی با تأکید بر همراهی، تعامل و رفع مشکلات احتمالی پیش رو، برای اتمام این پروژه از کمیته راهبری پروژه خواست، با مسئولان این پروژه در فولاد مبارکه و آبفا در تسریع پیشرفت فیزیکی پروژه اقدام کنند.
مدیرعامل فولاد مبارکه هم در این نشست با تأکید بر لزوم انجام به موقع تعهدات طرفین گفت: مصمم هستیم با اولویت بندی اجرای این پروژه، هر چه سریعتر گلوگاه های احتمالی پیش روی را تا اجرای کامل طرح برطرف کنیم.
بهرام سبحانی اظهار امیدواری کرد: با همدلی که بین دو مجموعه وجود دارد، این پروژه هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان به همراه جمعی از مدیران ارشد این سازمان در جریان دیدار با مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت فولاد مبارکه، راه های تسریع در بهره برداری پروژه بیع متقابل اداره آب و فاضلاب استان و فولاد مبارکه به منظور خرید و انتقال پساب شهرستان های مبارکه و لنجان و نیز استفاده بهینه از این پسابها را در صنعت مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
در ازای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهرهای مبارکه و لنجان، در یک دوره زمانی معین 30 تا 35 ساله پساب حاصل از جمع آوری فاضلاب این شهرها در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار می گیرد.
در نتیجه اجرای این طرح در مجموع 450 لیتر بر ثانیه پساب در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار خواهد گرفت.
در منطقه لنجان حدود 244 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا خواهد شد و اجرای پروژه فاضلاب لنجان در مدت سه سال باید به اتمام برسد تا 230 لیتر بر ثانیه پساب حاصل از آن به فولاد مبارکه منتقل شود.
در منطقه مبارکه نیز باید 220 کیلومتر شبکه در مدت دو سال اجرا شود تا 220 لیتر بر ثانیه پساب حاصل از آن به فولاد مبارکه منتقل شود.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومتر مربع سالن تولید است.
7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی

نظر خود را ثبت کنید