انگلیس از اتحادیه گمرکی اروپا هم خارج می‌شود

در حالی که نخست‌وزیر انگلیس رسما اعلام کرد، کشورش از اتحادیه گمرکی اروپا خارج خواهد شد، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات بریگزیت نسبت به پیامدهای منفی این تصمیم برای معاملات بازرگانی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، تا سر رسیدن موعد تعیین شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زمان زیادی نمانده است. ۲۹ ماه مارس سال ۲۰۱۹ تاریخ رسمی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است. این در حالی است که بسیاری از مسائل مربوط به همکاری انگلیس و اتحادیه اروپا کماکان مبهم است.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس رسما خبر خروج این کشور از اتحادیه گمرکی را اعلام کرد.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: این‌که انگلیس در اتحادیه گمرکی باشد، با سیاست ما سازگار نیست. سیاست ما اصولا حضور در هیچ اتحادیه‌ی گمرکی را برنمی‌تابد.

ظرف هفته‌های گذشته موضوع "خروج نرم از اتحادیه اروپا" یکی از مسائلی بود که در رسانه‌های انگلیس به طور گسترده طرح شده بود. بر این اساس از حضور محدودتر انگلیس در اتحادیه گمرکی اروپا سخن می‌رفت. چنین سطحی از همکاری با اتحادیه گمرکی اروپا، می‌توانست معاملات بازرگانی میان اتحادیه اروپا و انگلیس را تسهیل کند و از آن گذشته، انگلیس می‌توانست از امکانات خدماتی اتحادیه اروپا نیز بهره گیرد.

سخنان اخیر ترزا می به این گمانه‌زنی‌ها خاتمه داد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ترزا می در برابر فشار فزاینده نیروهای طرفدار خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا تسلیم شده است. به عنوان نمونه، وزیر امور خارجه انگلیس، بوریس جانسون که از طرفداران سرسخت خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا است، تهدید کرده بود که با طرح حضور انگلیس در اتحادیه گمرکی مقابله خواهد کرد.

میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور مربوط به بریگزیت به مسئولان دولت انگلیس درباره خروج این کشور از اتحادیه گمرکی هشدار داده است.

انگلیس مایل است به جای حضور در اتحادیه گمرکی اروپا، با اتحادیه اروپا پیمان تجاری و گمرکی امضا کند. این موضوع را دیوید دیویس، وزیر بریگزیت دولت انگلیس اعلام کرده است؛ حال آن که میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در دیدار با دیوید دیویس، نسبت به تأثیرات منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر روی معاملات بازرگانی هشدار داده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید