ونزوئلا ۲۲ آوریل را به عنوان تاریخ انتخابات اعلام کرد

به دنبال ناکام ماندن مذاکرات میانجی‌گرایانه میان دولت ونزوئلا و ائتلاف اپوزیسیون این کشور که احتمالا عرصه را برای انتخاب مجدد رئیس جمهور ونزوئلا آماده می‌کند، کاراکاس ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سوسیالیست‌های حاکم ونزوئلا پیشتر اعلام کرده بودند که انتخابات ریاست جمهوری تا قبل از پایان آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی برگزار خواهد شد و نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور علی‌رغم عدم محبوبیت و بحران اقتصادی در این کشور، نامزد سوسیالیست‌ها در این انتخابات خواهد بود.

در جریان مذاکرات میانجیگرایانه در هفته‌های اخیر که در جمهوری دومینیکن برگزار شد، اپوزیسیون ونزوئلا تلاش کرد تا انتخابات ریاست جمهوری اواخر سال ۲۰۱۸ برگزار شود تا اپوزیسیون فرصت انتخاب یک نامزد مناسب را داشته باشد چرا که دو تن از رهبران ارشد این حزب از نامزدی در انتخابات منع شده‌اند.

اما این مذاکرات میان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا روز چهارشنبه ناکام ماند و به دنبال آن هیات انتخاباتی حامی دولت ونزوئلا تاریخ ۲۲ آوریل را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد.

تاکنون تعدادی از کشورها از جمله کلمبیا اعلام کرده‌اند که نتایج این انتخابات را به رسمیت نخواهند شناخت چرا که این انتخابات به خاطر استفاده "ناعادلانه" از منابع دولتی و به حاشیه راندن سیاستمداران اپوزیسیون به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و این نگرانی وجود دارد که "تقلب آشکار" در آن صورت گیرد.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام تنها به انتقادات مبنی بر اینکه مادورو ونزوئلا را به یک "دیکتاتوری" تبدیل کرده دامن خواهد زد و احتمالا تحریم‌های بیشتری را از جانب آمریکا علیه کاراکاس به همراه خواهد داشت.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد: واشنگتن در حال تصمیم‌گیری در خصوص اعمال تحریم‌های بیشتر بر نفت ونزوئلاست.

با این حال دولت مادورو اعلام کرد که آمده است تا در برابر تحریم‌های اعمال شده از جانب دولت امپریالیست آمریکا مقاومت کند.

چند دقیقه قبل از آنکه هیات انتخاباتی ونزوئلا تاریخ برگزاری انتخابات را اعلام کند مادورو در یکی از کمپین‌های انتخاباتی در یکی از پارک‌های کاراکاس حضور یافت و به همراه طرفدارانش به جشن و پایکوبی پرداخت.

مادوروی ۵۵ ساله گفت مردم هم‌اکنون تصمیم خود را گرفته‌اند. نیکلاس مادورو برای دوره‌ای از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ میلادی رئیس جمهور ونزوئلا خواهد بود.

مخالفان مادورو می‌گویند شش سال دیگر ریاست جمهوری مادورو تنها باعث یک بحران بشردوستانه تمام عیار و نابودی کامل اقتصاد ونزوئلا خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید