معاون استاندار کرمان:

توسعه صادرات یکی از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی است

کرمان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: توسعه صادرات یکی از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی است و در این استان به اولویت تولید داخلی با نگاه به توسعه صادرات تاکید شده است.
به گزارش ایرنا محمدرضا فتوت روز دوشنبه در نشست توسعه صادرات استان کرمان افزود: زمینه و امکان صادرات مناسب طی دولت تدبیر و امید در کرمان فراهم و در زمینه شرکت های دانش بنیان نیز اقدامات خوبی انجام شده است.
وی اظهار کرد: کرمان هنوز زمینه های صادراتی زیادی دارد که باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار بگیرد و این کار باید در اولویت برنامه های دستگاه های اقتصادی این استان باشد.
وی گفت: باید به برگزاری جشنواره های اقتصادی توجه شود و در این راستا می توانیم جشنواره های اقتصادی را با مدلی جدید در محل دائمی نمایشگاه ها راه اندازی کنیم.
فتوت افزود: آنچه در اعزام هیات های تجاری به نمایشگاه های خارجی اهمیت دارد حضور شرکت ها و افراد موثر در این نمایشگاه ها و معرفی ظرفیت های استان کرمان است.
وی با اشاره به اقدامات موثر گمرکات کرمان و کسب رتبه نخست راه اندازی سیستم پنجره واحد بین دیگر گمرکات کشور بیان کرد: باید آمار محصولات این استان را که از سایر گمرکات صادر می شود به دست آوریم و با این اقدام به تراز تجاری واقعی استان کرمان برسیم.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این آیین گفت: مجوز اعزام هیات های تجاری از سال گذشته به استان ها واگذار شده است.
محمدرضا قوام با بیان اینکه 14 اردیبهشت ماه آینده حضور در نمایشگاه اینترپک را خواهیم داشت گفت: این نمایشگاه هر سه سال یک بار با موضوع بسته بندی مواد غذایی در کشور آلمان برگزار می شود و هیات های تجاری 60 کشور جهان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
وی اظهار کرد: حضور در نمایشگاه حلال فوت تایوان و نمایشگاه هنگ کنگ نیز از جمله برنامه هایی است که برای هیات های تجاری پیش بینی شده است.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشاردهنده: نجمه حسنی
7429/3029

نظر خود را ثبت کنید