رئیس کل گمرک ایران خبر داد

نصب دو دستگاه "ایکس ری" نسل جدید در گمرک بازرگان

رئیس کل گمرک ایران گفت: اجرای طرح جامع توسعه و بهسازی گمرک بازرگان اولویت اصلی گمرک ایران است.

به گزارش ایسنا، فرود عسگری در چهل و دومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، و کشاورزی ارومیه و فغالان اقتصادی استان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه که با حضور جمعی از مسئولان کشور و استانی در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اجرایی شدن طرح جامع توسعه و بهسازی گمرک بازرگان را از اولویت های گمرک ایران عنوان کرد و گفت: گمرک بازرگان ویترین گمرکات ایران است و به دلیل ظرفیت های بالای ترانزیتی این گمرک اولویت  دار،اعتبارات ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تا اردیبهشت سال آینده 2 دستگاه ایکس ری  پرسرعت و نسل جدید در گمرک بازرگان نصب خواهد شد.

عسگری در خصوص ترخیص نسیه کالاهای ترانزیتی واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک واحدهای تولیدی می توانند با اقساط 6 ماهه کالاهای خود را از گمرکات ترخیص کنند.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به لزوم رفع مشکلات کارشناسان مجازی گمرکات استان افزود: در نظر داریم با تعریف کل واحدهای تولیدی کشور در مسیر سبز و معرفی واحدهای تولیدی همراه با کدینگ به گمرک مشکلات این کارشناسان را رفع کنیم.

وی ارائه خدمات توسط انبارهای عمومی برای کامیون داران استان را ضعیف دانست و تصریح کرد: علت اصلی این امر تعدد تاسیساتی است که توسط دستگاه های مختلف در استان ایجاد شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید