معاون اجرایی رئیس جمهوری تشریح کرد

زیان های قانون انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت

تهران- ایرنا- معاون اجرایی رئیس جمهوری تاکید کرد تصویب قانون انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی کار صحیحی نبود و پیامدهایی داشت.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد شریعتمداری» امروز (دوشنبه) در هشتمین نشست دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران در هتل فردوسی تهران گفت: با اجرای این قانون، بخشی از اختیارات متمرکز شده نظام تجاری کشور در ابعاد داخلی و خارجی، از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهادکشاورزی منتقل شد.
وی ادامه داد: بر اساس این قانون، امروز ما 2 نظام صنفی داریم و وزارت جهادکشاورزی می تواند نظام صنفی کشاورزی را راه اندازی کند.
شریعتمداری اضافه کرد: البته خوشبختانه وزیر جهادکشاورزی در تفاهمنامه ای قبول کرده است که اکنون نظام صنفی کشور تفکیک نشود و نظام صنفی واحدی در کشور حاکم باشد.
معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: بر اساس آن قانون، صنعت متصل به تولیدات کشاورزی، صنعت بخش کشاورزی محسوب می شود و از عرصه وزارت صنعت خارج است؛ یعنی اینکه تولید شیر پاستوریزه به عنوان یک تولید بخش کشاورزی مربوط به وزارت جهادکشاورزی می شود اما اگر به آن شیر، توت فرنگی اضافه کردیم، تولید صنعتی می شود و به وزارت صنعت مربوط می شود.
به گزارش ایرنا، طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی در بهمن ماه سال 1391 در مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از تایید شورای نگهبان به عنوان یک قانون، اجرایی شد.
اقتصام**9189**1961** خبرنگار: اسماعیل داودی** انتشاردهنده: مریم مسعود

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco

نظر خود را ثبت کنید